arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۳

آمریکایی ها درمورد موفقیت طرح اوباما در مبارزه علیه داعش تردید دارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
افکار عمومی آمریکا با وجود حمایت از نبرد علیه داعش در سوریه و عراق، در مورد موفقیت طرح باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور در شکست دادن این گروهک تروریستی تکفیری ابراز تردید می کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری روسی 'راشاتودی' گزارش داد؛ بنابر تازه ترین نظرسنجی های بعمل آمده از سوی نشریه 'وال استریت ژورنال' و شبکه خبری 'ان.بی.سی نیوز' پس از نطق روز چهارشنبه گذشته اوباما، 70درصد از افکار عمومی آمریکایی ها درمورد متوقف کردن گروهک تروریستی داعش در اتئلاف جهانی به رهبری واشنگتن 'ابراز اطمینان اندکی' کرده اند.

بنابراین گزارش 22درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی ها نیز مخالف درگیر شدن این کشور در این ماجرا هستند.

نظرسنجی بعمل آمده همچنین نشان می دهد که افکار عمومی آمریکا، برخورد اوباما در عرصه بین الملل را ضعیف دانسته و تنها 38 درصد گفته اند که وی به خوبی توانسته است از عهده سیاست های خارجی این کشور برآید.

اوباما رئیس جمهوری آمریکا در نطق روز چهارشنبه هفته گذشته طرح راهبردی کاخ سفید برای مقابله با گروهک تروریستی داعش در کشورهای عراق و سوریه را اعلام کرد. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و سیاستمداران طرح اوباما را ناکارآمد می دانند.

از سوی دیگر 'فیصل مقداد' معاون وزیر امورخارجه سوریه در گفت وگو با بنگاه سخن پراکنی بی.بی.سی طرح اوباما در ایجاد یک ائتلاف علیه داعش را یک طرح معیوب خواند و گفت راهبرد رییس جمهوری آمریکا فاقد بسیاری از عناصر مهم است.
نظرات بینندگان