arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۱ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴

گشایش نمایشگاه کتاب تهران با حضور روحانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دقایقی پیش با حضور دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در آیینی در مصلی امام خمینی (ره) تهران گشایش یافت.

 رییس جمهوری پیش از شرکت در آیین گشایش این نمایشگاه، از غرفه های مختلف بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دیدن کرد.

رییس‌جمهور با تأکید بر حمایت همه‌جانبه دولت از حوزه نشر و کتاب و دستاوردهای فرهنگی گفت: امور فرهنگی از اولویت‌های دولت است و همواره تلاش کرده‌ایم تا در مسایل فرهنگی فضا بازتر شده و از نظر اقتصادی دست‌اندرکاران این حوزه مورد حمایت قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از غرفه ناشران نمونه کشور با اشاره به «کمک سخت افزاری و نرم افزاری دولت به ناشران»، از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب به عنوان رویدادی با ارزش یاد و اظهار کرد: صاحب‌نظران، صاحبان فرهنگ و همه علاقه‌مندان به کتاب و نشر در این ایام در کنار هم قرار می‌گیرند و می‌توانند با تألیفات و نشرهای جدید آشنا شوند.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب که با حمایت دولت انجام می‌شود بستر مناسبی را برای آشنایی بیشتر نسل جوان با کتاب و فرهنگ فراهم می‌کند.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بازدیدش از غرفه‌های نمونه نمایشگاه گفت: آثار ارائه شده خوب بود. نشرها، تألیف‌ها و ترجمه‌های جدید کارهایی بود که با هنرمندی خاصی همراه بود و امیدواریم این آثار بتواند در تحول علمی و فرهنگی جامعه ما موثر باشد.

رییس جمهوری را دراین بازدید علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهوری و جمعی دیگر از مقام‌ها همراهی می‌کردند.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه که 16 تا 26 برگزار می شود شماری از مسئولان کشوری از جمله علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند. این نمایشگاه هر چند امروز افتتاح شد اما بازدید عمومی از فردا آغاز می شود.

امسال نمایشگاه کتاب تهران با شعار خواندن، گفت و گو با جهان برگزار می شود.

نمایشگاه کتاب تهران را می توان یکی از مهم ترین رویدادهای فرهنگی کشور قلمداد کرد؛ رویدادی که یکی از با ریشه ترین اتفاقات در حوزه فرهنگ کشور است.

در این نمایشگاه علاوه بر حضور ناشران داخلی، آثار بیش از 2800 ناشر خارجی به نمایش در می آید. در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 65 کشور حضور دارند. امسال در بخش بین الملل نمایشگاه کتاب حدود 130 غرفه فعال خواهد بود.

رونمایی از نرم افزار اطلاع رسانی نمایشگاه
مدیر کمیته اطلاع رسانی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از رونمایی نرم افزار اطلاع رسانی نمایشگاه در هفته آینده خبر داد.

محمدحسین متولی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: اکنون نرم افزار اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب آماده است.

وی ادامه داد: امسال شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهیه تنها یک نرم افزار را مصوب کرده است و نیز مقرر شد این نرم افزار تنها از یک کانال توزیع شود.
نظرات بینندگان