arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۲ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴

نماینده ولی فقیه در سپاه : ماموریت های مستشاری سپاه پشتوانه مسئولان دیپلماسی کشور است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ماموریت های مستشاری سپاه پشتوانه محکمی برای مسئولان دیپلماسی کشور است.

به گزارش ایرنا سردار محمدحسین سپهر شامگاه چهارشنبه در دیدار با تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اظهار داشت: حضور سپاه در ماموریت های سخت و پر هزینه از قبیل بحث های مستشاری موجب تولید قدرت برای نظام شده و پشتوانه خوبی را برای مسئولان سیاسی کشور در مذاکرات با کشورهای خارجی رقم زده است.

وی افزود: در چند سال اخیر فعالیت های نمایندگی ولی فقیه در سپاه در تعالی و تربیت پاسداران و بسیجیان در ابعاد عقیدتی، فرهنگی و بصیرت افزایی به صورتی چشمگیر رشد یافته است.

سپهر بیان کرد: امروز سپاه و بسیج دانشگاه معرفت افزایی شده و طرح و برنامه های بسیار متنوعی در این راستا وجود دارد و از جمله ماموریت های سپاه معنویت افزایی در کارکنان و در ساختار و سازمان سپاه است.

وی ادامه داد: امروز هیچ دستورالعملی در سپاه صادر نمی شود جز این که تایید نماینده شرعی ولی فقیه را داشته باشد و غیر از آن، تمام تولیدات در سپاه باید مورد تایید نماینده ولی فقیه و شبکه های ساختاری که برای این موضوع ایجاد شده باشد.

به گفته او، وجود علما و روحانیون و طلاب توانمند حوزوی بخش قابل توجهی از ظرفیت های ارزشمند کشور و از ذخایر ارزشمند انقلاب اسلامی است که حدود چهار هزار روحانی ثابت و پاره وقت در سپاه و 130 هزار طلبه بسیجی در کشور مشغول فعالیت های فرهنگی در سطوح مختلف سپاه و بسیج هستند.

سپهر اضافه کرد: با این اوصاف می توان گفت یک ظرفیت بسیار خوب از حضور روحانیون در سپاه ایجاد شده و همچنین در بخش های فرهنگی دیگر ده ها هزار نفر اهل قلم، پژوهشگر، مبلغ، هادی و سخنران سیاسی در اختیار مجموعه سپاه است و پشتیبانی خوبی نیز از سوی فرماندهان در این حوزه صورت می گیرد.

وی بیان داشت: انس با عتقادات دینی، روحانیت و معارف دینی اولویت سپاه و بسیج است و بیشتر ماموریت های داخلی و خارجی سپاه به سبب همین معرفت، بصیرت و معارف دینی و انقلابی با موفقیت قرین است که پاسداران به آن مزین شدند و این به برکت وجود حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه است که با حضور علمای فاضل در مجموعه سپاه و ارتباط خوبی که سپاه با شخصیت های دینی، حوزه های علمیه و نخبگان فرهنگی دارد میسر شده و امیدی برای حفظ ارزش های انقلاب و خاری در چشم دشمنان است.

** سپاه علمدار هدایت جامعه به سمت آرمان های انقلاب است

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) نیز دراین دیدار گفت: سپاه علمدار و پیشاهنگ حرکت جامعه برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری است.

آیت الله سید علی اصغر دستغیب اظهار داشت: سپاه یکی از پدیده های بسیار مبارکی است که به برکت این نظام جمهوری اسلامی نصیب ملت ما و بلکه عموم مسلمانان و مستضعفین جهان شده است.

وی افزود: در نقش و جایگاه سپاه پاسداران همین بس که امام(ره) فرمود اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.

قائم مقام جامعه روحانیت شیراز بیان کرد: خداوند یک فضایی را برای کسانی گشود که اگر قبل از پیروزی انقلاب توفیق نداشتند در رکاب امام(ره) مبارزه و استقامت کنند در نسل های بعدی این توفیق را پیدا کردند که در مسیر و راه دیگری که به هدایت های غیبی امام زمان (عج) گشوده شد حرکت کنند.

دستغیب ادامه داد: این نسل همان جهادکنندگان دوران دفاع مقدس بودند و با استقامتی که داشتند شاهد پیروزی عظیمی شدند که به برکت آن ایثارگری ها محقق شد و اکنون نیز در جبهه عظیم دیگری حضور دارند و پیشتاز جبهه جنگ نرم نیز شده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: لازمه استقامت و پیروزی کامل در این جبهه معرفت افزایی، بصیرت افزایی و معنویت افزایی است و امید داریم روز به روز در کم و کیف بالاتری همه کسانی که در گوشه و کنار مملکت و صحنه های مستشاری و سایر ماموریت ها مشغول انجام وظیفه هستند مورد حمایت های ویژه حضرت باریتعالی و امام عصر(عج) باشند.

وی افزود: اگر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبود مشخص نبود که جهت درست تبعیت و انتظام به فرامین رهبری اینطور حفظ شود که از این رو باید از شخص نماینده ولی فقیه در سپاه، روحانیون بزرگوار و دیگر فعالان این مجموعه قدردانی کرد.

دستغیب اظهارداشت: تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب منوط به حضور همه اقشار در صحنه هایی است که نیاز به استقامت و بصیرت دارد اما در خط مقدم سپاه است که باید بتواند جریان حرکت عمومی به تبعیت از حضرت آقا را هدایت کند و در این مسیر ما به عنوان عضوی از جامعه روحایت همگام و ملازم با شما در تحقق تصمیم های رهبری تلاش خواهیم کرد.ک
نظرات بینندگان