arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۵

دفع حمله تروریست ها به شهرک الحاضر توسط ارتش سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان، یورش تروریست های گروه جیش الفتح را به شهرک الحاضر در جنوب حلب ناکام گذاشتند.
 
به گزارش انتخاب، ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان، دیروز (چهارشنبه) روز سختی را پشت سرگذاشتند.

تروریست عضو ائتلاف جیش الفتح با یورش گسترده به شهر الحاضر تلاش کردند آن را اشغال کنند ولی با ادامه درگیری ها تا بامداد پنجشنبه این حمله ناکام ماند و مدافعان از شهر توانستند بخش های ازدست رفته را نیز بازپس گیرند.

با توجه به برخی از دخالت های سیاسی که از گشودن جبهه ای گسترده توسط ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان در جنوب حلب برغم آمادگی ارتش جلوگیری کرد، این جبهه ها همچنان صحنه هجوم های نیروهای مختلف است.

راهبرد ارتش سوریه و نیروهای هم پیمانش در این مرحله و تا پیش از آغاز عملیاتی گسترده، دفع حمله تروریست ها به مواضعشان است و این کار از طریق پیشروی و عقب نشینی ها موقت انجام می شود.

ارتش سوریه روز چهارشنبه توانست برخی از مواضع از دست رفته در محور 'خلصه – زیتان' را که بامداد چهارشنبه از آن عقب نشینی کرده بود، بازپس گیرد.

تروریست های النصره، حزب ترکستانی و دیگر گروه های عضو ائتلاف تروریستی جیش الفتح روز سه شنبه با حمله گسترده از طریق خودروهای بمب گذاری شده و عوامل انفجاری و پس ازیک درگیری سنگین، ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان را از شهرک زیتان عقب رانده بودند.

گروهی دیگر از تروریست ها همزمان با این حمله، روستاهای خلصه را در شمال غرب الزربه و ثالث در جنوب الزربه مورد یورش قراردادند.

دیگر هدف تروریست های النصره در این محور شهرک راهبردی الحاضر بود که از قبل در فهرست اهداف جبهه النصره قرار داشت، ولی ارتش سوریه با یک عقب نشینی تاکتیکی و یک ضد حمله توانست دراین محور نقاط از دست رفته را پس گرفته و شمار زیادی از تروریست ها را به هلاکت برساند.

بر اساس اطلاعات میدانی، در حمله تروریست ها به شهرک خلصه یکی از فرماندهان میدانی النصره به نام 'ابویحیی تقاد' و یک فرمانده فیلق الشام به نام 'بلال الواو' کشته شده اند.
در حومه لاذقیه نیز ارتش سوریه با ادامه پیشروی به سوی مناطق تحت تسلط تروریست ها در جبل ترکمان بر مزرعه الحیات و در منطقه آرک در مسیر تدمر – اسخنه در حومه شرقی حمص بر تپه سیریاتل و چند بلندی دیگر مسلط شد.

نیروهای حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (کردها و متحدان عربشان) نیز اعلام کردند که بر هزار کیلومتر از مناطق اطراف شهر منبج در حومه شرقی حلب مسلط شده و هم چنان به ادامه محاصره تروریست های داعش در این شهر ادامه می دهند.
 
در دیرالزور نیز درگیری های شدیدی در اطراف فرودگاه نظامی با تروریست ها درگرفت و تروریست های داعشی با توپخانه سنگین به نیروهای مدافع فرودگاه حمله کردند.

ارتش سوریه در این محور عملیاتی نیز برای بازپسگیری مناطق از دست رفته در کوه ثرده انجام داد و جنگنده های ارتش نیز اطراف فرودگاه را بمباران کردند.

در ادلب 'طعان فاعور' از ماهرترین تک تیراندازهای گروهک تروریستی فیلق الشام کشته شد و یکی از فرماندهان نظامی جبهه النصره معروف به 'ابوعلی المهاجری' در مرکز شهر ادلب به هلاکت رسید.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان