arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۹۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

دوحه: قطر و روسیه نیازمند سوریه متحدند/ اولویت ثبات منطقه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه قطر تاکید کرد، موضوع نقش آتی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه هرگز نقطه اختلاف دوحه و مسکو نخواهد بود و با وجود موضعگیری‌های متفاوت دو کشور، هدف مشترک در سوریه پایان دادن به تنش‌های موجود در این کشور است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، محمد بن عبد الرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر در مصاحبه با روزنامه ودوموستی روسیه اظهار داشت: اسد هرگز میان روسیه و قطر قرار نخواهد گرفت و هدف مشترک در آینده نزدیک پایان دادن به تنش‌های موجود در سوریه است.
 
عبد الرحمان افزود: در راستای حل درگیری‌ها در سوریه باید همه طرف‌ها با یکدیگر همکاری کنند؛ زیرا هر دو کشور قطر و روسیه به سوریه‌ای یکپارچه و متحد و نه سوریه تقسیم شده نیاز دارند و اولویت مشترک دو کشور برقراری ثبات و امنیت در منطقه است.
 
وزیر خارجه قطر ادامه داد: اختلافاتی با روسیه در مسیر تحقق ثبات وجود دارد به ویژه که دوحه ورود اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه و ماندنش در قدرت در صورت پیروزی در انتخابات را تایید و حمایت نمی‌کند.
 
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پیشتر گفته بود،‌ مسکو نقش قطر و دیگر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در روند هماهنگی‌ها در مذاکرات آستانه را نقشی مهم می‌داند و وزیر خارجه قطر از دیدار آستانه حمایت و تاکید کرد که به زودی کمک‌های ممکن برای موفقیت این مذاکرات را که شامل برخی رایزنی‌ها است، ارائه خواهد کرد.
نظرات بینندگان