arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۲ - ۱۲ آبان ۱۳۹۶

قائم مقام وزیرخارجه اتریش: در اصفهان با اسقف کلیسای ارامنه اصفهان درباره وضعیت اقلیت های دینی در ایران گفت وگو کردم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'میشاییل لینهارت' قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش در پایان سفر به ایران در توییتر خود اعلام کرد که در دیدار با اسقف ارامنه اصفهان درباره وضعیت اقلیت های دینی در ایران گفت وگو کرده است.

لینهارت که روز چهارشنبه از اصفهان دیدن کرده بود در مطلبی که در توییتر وزارت امورخارجه اتریش نیز بازنشر شد، نوشت: در اصفهان با 'سیپنجان' اسقف کلیسای ارامنه اصفهان دیدار و درباره وضعیت اقلیت های دینی در ایران با او گفت وگو کردم.
 
قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش که با رسول زرگرپور استاندار اصفهان نیز دیدار کرده در این باره نیز نوشت: ظرفیت بالقوه عظیمی برای تعمیق همکاری ها در بخش تجاری، سرمایه گذاری ، گردشگری و فرهنگ وجود دارد. 
 
لینهارت که روز یکشنبه نیز با مقامات کشورمان در ایران دیدار کرد، در پیامی توئیتری بر اهمیت اجرای کامل و تداوم توافق هسته ای و گروه پنج به علاوه یک تاکید کرد. وی بعدازظهر یکشنبه در وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با محمدجواد ظریف دیدار و گفت و گو کرد. 
 
قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش در سفر به ایران همچنین با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر امورخارجه و علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و با آنان درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای گفت وگو کرد. وی ظهر پنجشنبه به وین بازگشت. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان