arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۱۱ مهر ۱۳۹۰

احتمال حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ آسیایی

قوانینی كه الان وجود دارد و هزینه كردن در ورزش قهرمانی از سوی نهادها را ممنوع كرده است مشكلات زیادی را برای باشگاه ها بوجود آورده كه این احتمال را باید داد كه در نیم فصل برخی بازیكنان باشگاه ها به خاطر مشكلات مالی اعتصاب كنند. حتی با وضعیت موجود احتمال تعطیلی لیگ برتر نیز وجود دارد!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

كنفدراسیون فوتبال آسیا با تاكید بر اینكه اعضای هیئت مدیره معرفی شده استقلال و پرسپولیس مورد تایید این كنفدراسیون نیست مهلت جدیدی را برای برطرف كردن مشكلات باشگاه ها جهت حرفه ای شدن تعیین كرد كه در صورت عملی نشدن سهمیه‌های ایران كم خواهد شد.

به گزارش مهر، عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ برتر صبح امروز دوشنبه با حضور در نشست كمیته رسانه های فدراسیون فوتبال ضمن بیان این مطلب افزود: پس از آنكه در نامه ای اعضای هیئت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به كنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال كردیم، این كنفدراسیون با تاكید بر اینكه این دو هیئت مدیره از نظر AFC قانونی نیستند از فوتبال ایران خواست تا نسبت به رفع مشكلات باشگاه ها اقدام كند.

وی ادامه داد: كنفدراسیون فوتبال آسیا تاكید دارد كه اعضای جدید هیئت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید به ثبت شركت ها برسند و پس از آن به این كنفدراسیون معرفی شوند. در صورتی كه تا روز 14 اكتبر تمامی مدارك استقلال و پرسپولیس و سایر باشگاه ها به دست كنفدراسیون فوتبال آسیا نرسد احتمال كسر سهمیه های ایران و حذف این دو تیم پرطرفدار از فصل آینده رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد.

عزیز محمدی خاطرنشان كرد: علاوه بر استقلال و پرسپولیس برخی باشگاه ها هنوز نتوانسته اند مدارك شان برای گرفتن پروانه حرفه ای كامل كنند. باشگاه های داماش ، سرچشمه و فجرسپاسی مشكلات بیشتری نسبت به تیم های دیگر دارند و باید تمام مدارك شان را به كنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال كنند.

وی افزود: باشگاه های راه آهن ، ملوان ، سایپا ، فولا و صبا نیز هركدام نواقصی دارند كه باید تا قبل از پایان مهلت جدید كنفدراسیون فوتبال آسیا نواقص شان را برطرف كنند و مدارك لازم را در اختیار سازمان لیگ قرار دهند تا به كنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شود. در صورتیكه نتوانیم این مشكلات را برطرف كنیم قطعا برای گرفتن پروانه لیگ حرفه ای به مشكل خواهیم خورد.

رئیس سازمان لیگ برتر با تاكید بر اینكه وضعیت فوتبال بحرانی است و همه باید این مئسله را جدی بگیرند خاطرنشان كرد: فوتبال ایران تا سال 91 باید بتواند شرایط برگزاری لیگ حرفه ای را كسب كند اما با روندی كه در حال حاضر وجود دارد این امكان بسیار ضعیف است و وظیفه ماست كه از حالا هشدارهای لازم را به مسئولان بدهیم.

وی با تاكید بر اینكه برای گرفتن مجوز پروانه حرفه ای باشگاه ها باید طراز مالی مثبت داشته باشند به مشكلات تامین درآمد در باشگاه ها اشاره كرد و گفت: متاسفانه قوانینی كه الان وجود دارد و هزینه كردن در ورزش قهرمانی از سوی نهادها را ممنوع كرده است مشكلات زیادی را برای باشگاه ها بوجود آورده كه این احتمال را باید داد كه در نیم فصل برخی بازیكنان باشگاه ها به خاطر مشكلات مالی اعتصاب كنند. حتی با وضعیت موجود احتمال تعطیلی لیگ برتر نیز وجود دارد!

رئیس سازمان لیگ برتر در پایان تاكید كرد: امیدوار نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان دست در دست هم دهند و كمك كنند تا مشكل درامدزایی باشگاه ها حل شود و فوتبال ایران بتواند در زمان مشخص شده كنفدراسیون فوتبال آسیا شرایط احراز لیگ حرفه ای را كسب كند.

نظرات بینندگان