arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۷

پارلمان عراق: برگه های رای گیری انتخابات بازشماری شود

پارلمان عراق در جلسه روز چهارشنبه خود علاوه بر دستور به لغو استفاده ازدستگاه های شمارش الکترونیکی، ستاد انتخابات این کشور را ملزم کرد صندوق های اخذ رای در حوزه های انتخابیه به صورت دستی بازشماری شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پارلمان عراق: برگه های رای گیری انتخابات بازشماری شودیک نماینده مجلس عراق که خواست نامش فاش نشود به 'سومریه نیوز' گفت: مجلس همچنین تصویب کرد که بازشماری توسط دستگاه های الکترونیکی صندوق های اخذ رای لغو شود.
این تصمیم پارلمان عراق پس از اظهارات 'حیدر العبادی' نخست وزیر این کشور صورت می گیرد که در سخنانی اعلام کرد «تخلفات خطرناکی» در انتخابات گذشته پارلمانی روی داده است.
پارلمان عراق عصر امروز به ریاست سلیم جبوری و با حضور 172 نماینده از مجموع 328 نماینده پارلمان تشیکل شد.
در چهارمین دوره انتخابات پارلمانی عراق که با مشارکت 44.5 درصد واجدین شرایط برگزار شد، فهرست های انتخاباتی 'السائرون' (مقتدا صدر) با 54 کرسی، الفتح (هادی العامری) با 47 کرسی، النصر (حیدر العبادی) با 42 کرسی در رتبه اول تا سوم قرار گرفته اند. 
دولت قانون (نوری المالکی) با 26 کرسی، دموکرات (مسعود بارزانی) با 24 کرسی، الوطنیه (ایاد علاوی) با 20 کرسی، جریان حکمت (سید عمار حکیم) با 19 کرسی و اتحادیه میهنی (کوسرت رسول جانشین جلال طالبانی) با 18 کرسی در رده های بعدی قرار گرفته اند. 
در این دوره از انتخابات 28 فهرست و حزب سیاسی توانستند به پارلمان راه پیدا کنند.
نظام اداره عراق مبتنی بر نظام پارلمانی است و انتخاب نخست وزیر، رئیس جمهوری، رئیس مجلس و وزیران کابینه مرتبط با انتخابات پارلمانی می باشد، بنابراین این انتخابات از اهمیت بسزایی برخوردار است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان