arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

 آیا می توان از رسوایی های مشابه با کمبریج آنالیتیکا پیشگیری کرد؟ / «الکساندر کوگان» پاسخ می دهد

الکساندر کوگان؛ مسبب داستان رسوایی  ماجرای کمبریج آنالیتیکا قصد دارد از رسوایی های بعدی اطلاعاتی پیشگیری کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

الکساندر کوگان؛ مسبب داستان رسوایی  ماجرای کمبریج آنالیتیکا قصد دارد از رسوایی های بعدی اطلاعاتی پیشگیری کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، پژوهشگری که موفق شد رسوایی کمبریج آنالیتیکا را علنی کند، قصد دارد رسوایی های اطلاعاتی بعدی را متوقف کند.

 

الکساندر کوگان به کنگره اعلام کرده که در پی یافتن راهکارهایی برای پایان دادن به مشکلاتی است که می تواند برای بار دیگر در خصوص افشای اطلاعات رخ دهد. 

 

اگرچه او فردی است که در خصوص فیسبوک به عنوان یک عنصر افشاگری و البته عنصر خطاکار محسوب می شد. اما اکنون قصد دارد راهکارهایی برای حل این مشکل پیدا کند. درواقع او به دنبال تحقق این شعار است که ؛ " پیشگیری بهتر از درمان است."

 

وی در حضور  کمیته بازرگانی، مجلس سنا شهادت داد که در زمان وقوع مسائل فیسبوک با کمبریج آنالیتیکا مشکلات  "اجتناب ناپذیر" بود.چرا که داده های بازاریابی دیجیتال افراد آنلاین به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده بود.

 

کوگان در حضور اعضای کنگره گفت: "آنها به ما محصولات تکنولوژیکی و خدماتی ارائه می دهند در عوض از اطلاعات شخصی ما سوء استفاده می کنند. ما تبدیل به محصول شده ایم.

 

کوگان معتقد است می توان با پلتفرم های جدید و برنامه های به روز و اگاهی بخشی به کاربران از وقوع  ماجراهایی مشابه ب ا ماجرای فیسبوک پیشگیری کرد. 

او در بخشی از سخنانش گفت:  "من اعتقاد دارم که تقریبا هیچ شکی نیست که این داده ها ممکن است برای یک کمپین سیاسی مفید باشد. اما هنوز هیچ شواهد جدی وجود ندارد که نشان دهد این اطلاعات در کمپین های مختلف از جمله کمپین ترامپ مورد استفاده قرار گرفته باشد. :

 

کوگان حتی در خصوص فعالیت های خود در حوزه حریم شخصی کاربران ابراز پشیمانی کرد ، گرچه گفت زمانی که او در مجموعه حضور داشته خبری از رفتارهای تهاجمی و سرقت اطلاعات نبوده است.وی گفت: "ما تصور می کردیم که جمع آوری اطلاعات مردم طبیعی بوده و پذیرفته شده است."

 

کوگان گفت بخشی از سیستم رضایت گیری از مخاطبان عملا ناصحیح است. ان ها دقیقا نمی دانند که با چه موضوعی موافقت می کنند. 

نظرات بینندگان