arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۴۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۷

ترامپ: فکر نمی‌کنم سعودی‌ها من را در قضیه خاشقجی فریب داده باشند / در حال بررسی حقایق هستیم

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه پیش از رفتن به ایالت فلوریدا گفت: تصور نمی‌کند سعودی‌ها او را در موضوع قتل جمال خاشقجی در کنسولگری استانبول فریب داده باشند. وی افزود: در حال بررسی حقایق متعددی در خصوص پرونده خاشقجی هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ: فکر نمی‌کنم سعودی‌ها من را در قضیه خاشقجی فریب داده باشند / در حال بررسی حقایق هستیم

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می گوید مقامات عربستان در ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد حکومت این کشور به او خیانت نکرده اند. او افزود: در حال بررسی حقایق متعددی در خصوص پرونده خاشقجی هستیم.

به گزارش «انتخاب»، رئیس جمهوری ایالات متحده پیش از این گفته بود که از توضیحات ریاض درباره قتل جمال خاشقجی «ناراضی» است اما در عین حال نمی خواهد رابطه تجاری با با عربستان را از دست بدهد.

وی همچنین از کندی روند تحقیق در مورد قتل جمال خاشقجی انتقاد کرده بود.

سخنان روز چهارشنبه رئیس جمهوری ایالات متحده در حالی بیان شد که گروهی از سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات از دونالد ترامپ خواستند گفتگوها با عربستان بر سر استفاده غیرنظامی از انرژی هسته‌ای را به حالت تعلیق در آورد.

این گروه از اعضای مجلس سنای آمریکا تهدید کرده‌اند که در صورت عدم قطع مذاکرات از تصویب توافق هسته‌ای با عربستان جلوگیری خواهند کرد.

در نامه این سناتورها به دونالد ترامپ آمده است: «افشاگری‌های ادامه دار در مورد قتل جمال خاشقجی و همچنین برخی اقدامات عربستان در ارتباط با یمن و لبنان نگرانی های جدی بیشتری را درباره شفافیت، مسئولیت پذیری و قضاوت تصمیم گیران فعلی در عربستان پدید آورده است.»

نام مارکو روبیو، سناتور ایالت فلوریدا نیز در میان این گروه از اعضای مجلس سنا دیده می شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
امیر
|
United Kingdom
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
برنامه ای که تو شروع کردی و با اعتقادی که تو به سیاست داری وادارت کرده دو کشوری که از نظر تو هر دو سوراخ یا چاه مستراح هستند (اصطلاحی که در مورد یک کشور افریقائی بکار بردی) فرقی برایت نداشته باشد و تنها سود رسانی از یکی از این دو کشور است که جایگاهشان را برایت متمایز میکند" حقوق بشر هم برایت پشم است و دلار است که چشم کور شده تو را پر میکند" جایگاه تو در کنار عربهائی که تنبلی و طماعی از صفاتشان است هم جهت تر و برگزیده تر است" خاک بر سر اون شاه و ولیعهد عربستان که توهینهای تو را همراه با غارت پولهایشان بوسیله تو تحمل میکنند و خم به ابرویشان نمی اورند" تمام هستس اشان وابسته به تو شده و انگار نه انگار " ببینید دشمنان ما از چه قماشی هستند و ما چقدر بدبختیم که سران مملکت ما خودشون قادر نیستند از تمام توان کشور استفاده کنند تا این حرمزاده ها را سر جایشان بنشانیم! این بدعت جدید" این فرقه مذهبی( نه دینی" دین که فرقه ندارد) نوظهور بیچاره امان کرده " خرافات سر بلند کرده" ادعاهائی که هیچکس قبول نداره
نظرات بینندگان