arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۹۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۳ - ۰۹ دی ۱۳۹۷

فاجعه دارد اتفاق می افتد/صحبت های صریح منتقد سینما روی آنتن تلویزیون

تاسف برانگیز است که ما به اینجا برسیم که شرعا، عرفا، قانونا و اخلاقا برایمان مهم نباشد پول تولید محصولمان از کجا می آید و برای اینکه یک کلاه شرعی هم سرش بگذاریم بگوییم به ما ربطی ندارد و باید نهادهای مسئول ورود کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صحبت های صریح منتقد سینما روی آنتن تلویزیون درباره ورود پول های کثیف به سینما: متاسفم که بازیگران ما و سلبریتی ها و فیلمسازان ما صف های عجیب غریبی جلوی هتل ها و بیت کوینی ها و رانت خوارانِ وام ها و صندوق ها و موسسات بسته اند که این پول ها را بکَنند و ببرند.

نیما حسنی نسب در برنامه میزانسن: ظاهرا همه می دانند اما سرها را کردند زیر برف. تاسف برانگیز است که ما به اینجا برسیم که شرعا، عرفا، قانونا و اخلاقا برایمان مهم نباشد پول تولید محصولمان از کجا می آید و برای اینکه یک کلاه شرعی هم سرش بگذاریم بگوییم به ما ربطی ندارد و باید نهادهای مسئول ورود کنند. پس اخلاق، عرف، شرع و قانون چه می شود؟ همه اینها را هم اگر فراموش کنیم، کسانی که در سینما ریشه دارند نباید بگذارند چنین فاجعه ای اتفاق بیفتد که تولید سینمای متکثر ایران محدود و منحصر شود به دو جنس سینما که یا سرمایه و سفارش اش باید از موسسات و نهادهای ایدئولوژیک بیاید یا سرمایه های بشدت مشکوک که حاصل رانت و پول کثیف است. 


بعضی ها می گویند ما خبر نداریم و مدارک و منابع کثیف بودن این پول ها کو؟ همه می دانند این پول ها از کجاست و منابعش کجاست. ورود این پول ها در یک مقطع زمانی، یک استراتژی است که هزینه تولید سینما را چنان بالا ببرد که دیگر با هیچ پول و فکر و سفارشی غیر از سفارش ایدئولوژیک یا سفارش سرمایه های سطحی و چیپ نتواند فیلم تولید کند. .


متاسفم که بازیگران و سلبریتی ها و فیلمسازان ما صف های عجیب غریبی جلوی هتل ها و بیت کوینی ها و صاحبان وام های صندوق ها و موسسات بسته اند که این پول های مشکوک را بکَنند و ببرند.
.
چهارسال پیش با 400 میلیون تومان پنجاه نفر پشت صحنه پول می گرفتند و این رقم الان شده 800 میلیون، اما سه نفر جلوی دوربین که 90 میلیون می گرفتند حالا با 900 میلیون هم نمی آیند و این فاجعه ای است که دارد اتفاق می افتد. این مسیر در نهایت به نابودی سینما منجر خواهد شد و تاسف برانگیز است که می گویند وقتی دولت پول نمی دهد، ما باید از این سرمایه ها بگیریم و به ما چه که مشکوک و ناسالم است! مگر قرار است برای تولید سینما حتما کسی به تهیه کنندگان و نظام تولید پول بدهد؟! سینما باید یک جریان فرهنگی سرگرمی تفریحی است که باید در نظام عرضه و تقاضا پولش برگردد و منبع مالی تولید باید گیشه ها و پول بلیت مردم و مخاطب باشد؛ اینکه از خیلی ها میشنویم به ما چه که این پول ها از کجاست، یک فاجعه اخلاقی و عرفی است که جریان تولید سینما را نابود خواهد کرد

نظرات بینندگان