arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۴۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۰

قسمت هجدهم/جسورترین و شیرین ترین های هفته در "انتخاب"

پایگاه خبری تحلیلی"انتخاب" Entekhab.IR در نظر دارد ، آخر هر هفته (جمعه) نگاه و اشاره ای به جسورانه ترین و شیرین ترین اظهارنظرها توسط افراد مختلف داخلی و خارجی، داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



سلام . حال ، احوال ، چطورید ؟ بر و بچ خوبن ، سلام برسونید. این هفته که گذشت ، از اون هفته ها بود ها ! جوانفکر دستگیر شد ! آزاد شد! رفت CCU ، مجلس حقوق مادام العمری که تصویب کرده بود ، بعد از کلی ... خودش پس گرفت ، شرکت نامحترم رنوی فرانسه خودروی 2500 یورویی تولید کرد ، که از ارزون ترین خودروی ماهم ارزون تر در میاد ، البته با تعرفه وارداتی و مالیات بر ارزش افزودشم باز ارزون تر میشه و جناب رییس جمهور از لفظ جدیدی در ادبیات روسای جمهور ایران استفاده کرد ؛ کثافت کاری . بله ! 







شیرین ترین ها : 


1- نمایندگان طراح و رای دهنده به حقوق مادام العمر سیاسیون 

آقا این بزرگواران ، یه  استفساریه​ای بود که بهش رای دادن و بر اساس اون  هر کس حداقل دو سال پست سیاسی داشته باشه ، می​تونه 80 درصد حقوق مدیریتیش رو الی الابد دریافت کنه ! نوش جان ، گوارای وجود . اما دوستان مجلسی دقت نفرموده اند که با این کار ، رقابتی شبیه رقابت کنکور در میان جامعه ایجاد می کنند ، که بر این اساس یه عده میان برای گرفتن حقوق مادام العمر با دو سال کارکردن ، دست به یه کارایی بزنند که خدای نکرده ، اصلاً در ایران سابقه نداشته و نداره و ممکنه ، ممکنه یه بازار سیاهی برای کسب مقام سیاسی ایجاد بشه .

البته اگر عزیزان برای ایجاد شغل و تحقق هدف 2.5 میلیون شغل در سال جاری اینکار رو کرده باشن ، که نه تنها نباید به اونها خورده نگرفت ، بلکه اگر بر این مژده دوستان جان فشانیم هم رواست ! چرا ؟ عرض می کنم :

تصور بفرمایید ، شما تشریف بردید دانشگاه ، یه کاغذ پاره ای گرفتید و حالا ور دل خانواده ، دارید TV تماشا میکنید ، یا در خیابانها ول تشریف دارید و اگر ابوی مایه دار باشند ، در حال سوزاندن بنزین در خیابانهای شهر می چرخید و ترافیک ایجاد می کنید. حالا یکسری دلال مثل دلال های فوتبال ، که اتفاقاً قانونی هم باشند ، بیان سراغتون و برای دریافت شغل به شما پیشنهاداتی یدن! مجسم بفرمایید ، شما مانند گذشته ، با پز کاغذ پاره ای که گرفته اید در خیابان در حال ولگردی هستید ، دوستی برگه ای به دست شما می دهد ، روی آن نوشته شده :( " دوسال کار کنید ، یک عمر حال کنید " رویاهای شما را تحقق می بخشیم . جمعیت رفع بیکاری به هر طریق ممکن)  و شما که دنبال کارهای ساختمانی هم رفته بودید و با توجه به مهارت برادران همسایه در این کار ، راه به جایی نبرده اید ، با تلفن روی کارت تماس می گیرید : 

- شما با شرکت کاریابان عمری تماس گرفته اید ، برای مدیریت عدد 1 ، مدیر کلی عدد 2 ، ریاست عدد 3 ، معاونت عدد 4 ، وغیره عدد 5 ، برای مشاوره انتخاب شغل عدد 6 و برای ارتباط با اپراتور عدد 7 را فشار دهید . و شما هم که به یه کار با حقوق حداقلی راضی هستید ، عدد 7 را می زنید تا با اپراتور صحبت کنید :

-بله بفرمایید .
: ببخشید برای آگهیتون تماس گرفتم .
-خواهش می کنم . از شغلهایی که گفته شده بالاتر می خواهید؟
: نه خانوم ، دنبال یه کار معمولیم . 
- آقا مزاحم نشید ، اگر دنبال کار جدی هستید با حقوق مادام العمر در خدمتیم ، در غیر اینصورت مزاحم نشید.
: ببخشید ، آره ، آره ! دنبال یه کار همونجوریم که شما فرمودید. 
- معرف دارید.
:نه! 
- آگهی مارو از کجا مشاهده کردید ؟ 
: تو خیابون ، از یه آقایی گرفتم.
- کدوم خیابون ؟ 
: فردوسی . چه ربطی داره ؟ 
- واسه بیزینس خودمونه ! خوب تحصیلاتتون ؟
: فوق لیسانس .
- وضع مالی ؟
: جان ؟ عرض کردم که بیکارم.
- نه ، یعنی پدر چکاره هستند؟
: بازنشسته .
- می تونید یه 10 میلیون پول آماده کنید؟
: نه خانوم ، 10 میلیون ، میدونید 10 میلیون چقدر پوله ؟
- چقدر ، آقا ، 10 میلیون هم پوله ؟ شما می خواهید یک عمر از خزانه این مردم پول بگیرید ، گفتم مزاحم نشید ها !
: باشه ، باشه . میرم وام میگیرم .
- به ما ربطی نداره از کجا پول تهیه می کنید ، پول رو به حسابی که می گم واریز می کنید ، فیشش رو برای ما میارید ، بعد از دو هفته سمت و محل ماموریتتون مشخص میشه . راستی اگه سنتون پایین باشه ، میتونیم شما رو به تیم لیگ برتری هم معرفی کنیم ، واسه بازی ، کلی هم درآمد داره . فقط 6 ماه اول ، باید مجانی کار کنید و این شش ماه براتون سابقه میشه . گرفتید ؟

بعد از مکالمه با این شرکت کاریابی عمری ، می رید دنبال پول که یکهو با صدای اخبار رادیو از خواب بیدار میشید که : "نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رأی به دو فوریت طرح لغو طرح استفساریه تبصره 3 مواد 71 و 117 قانون مدیریت خدمات کشوری موافقت خود را با حذف مصوبه جنجالی هفته گذشته خود درباره حقوق مقامات سیاسی اعلام کردند."

و باز تشریف می برید خیابون گردی سابق و در به در دنبال یک لقمه نان حلال.


2- کیهان و رسالت

روزنامه محترم و وزین کیهان در سرمقاله دیروز نوشته بود :  در واقع هم اکنون تا آنجا که به معادلات واقعی صحنه سیاست داخلی در ایران مربوط است اساسا پارامتری به نام جریان فتنه (یا آنطور که محمد خاتمی دوست دارد بگوید، اصلاحات) وجود ندارد که بتوان از آن انتظار داشت معادله را به سمت خاصی جابجا کند. حالا جریان فتنه ، چه به اصلاحات گفتن جناب خاتمی ، خودش یه بحثه ، بحث دیگه  سرمقاله روزنامه رسالت در همون روز که گفته :  اصلاح طلبان ، رقیب اصلی اصولگرایان در انتخابات مجلس هستند . حالا این اصلاح طلبها همون اصلاح طلبهای ، اصلاحات جناب خاتمی هست یا نه کار نداریم ، چون همونه دیگه ! 

دیدید؟ دوستان اصولگرای دو آتشه ، در یک روز یک بحث یکسان رو دو جور تعبیر فرمودند ، یکی گفت اصلاً کوشن این اصلاحاتیا ؟ یکی دیگه گفت این اصلاحاتیا رقیب اصلی هستند! خوب ما که اصلاً ، اصلاً کار به نقد این عزیزان نداریم ، تنها یه توصیه خالصانه عرض می داریم و می رویم پی کارمان که : برادران هماهنگ باشید ، هماهنگ ، لا اقل در یک روز! 



3- احمدی نژاد 


جناب احمدی‌نژاد ‌در جمع مردم ‌اسلامشهر از ریشه کنی بیکاری در کشور تا پایان سال ۹۱ و اتصال اسلامشهر به خط متروی تهران خبر دادند.

 ایشان یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان کشور را ایجاد سالانه 2.5 ‌میلیون شغل عنوان کردند و فرمودند: با حرکت همه‌جانبه در این زمینه ان‌شاالله تا پایان سال آینده بیکاری در کشور ریشه‌کن می‌شود.

همچنین ایشان افزوده اند : برای تحقق این مهم همه باید تلاش کنیم، دولت تمام امکانات خود را به میدان آورده و از سوی دیگر تمام ملت ایران هم باید در این زمینه تلاش کرده تا به هدف خود دست‌یابیم.

ماهم امیدواریم همه تلاش کنیم ، دولت تمام امکاناتش را به میدان بیاورد ( هنوز نیاورده؟) و ملت هم تلاش کنند ، نمیشه که همش دولت تلاش کنه ، تا اهداف محقق بشه . متاسفانه ما هرچه تلاش می کنیم ، تو باغ نمی افتیم ، تا این حرفها رو بفهمیم یا لا اقل موارد تحققش رو ببینیم . 

آنچه ما می بینیم نه تنها ایجاد شغل که امیدواری شاغلان به عدم بیکاری است . ظاهرا دوستان متولی کار و اشتغال انقدر مشغول کار آفرینی بوده اند که مانع تراشی های موجود بر سر راه کار آفرینان را از یاد برده اند ، نمی بینند یا نمی خواهند ببینند ، اصلاً به ماچه ! 

به هر جهت ، مانند همیشه امیدواریم ، وعده ها نه روی زمین بماند و نه روی هوا و لااقل جوانان ، که آینده سازان این مرز و بومند امیدی به آینده پیدا کنند.



جسور ترین ها : 


1- رنو 

این شرکت بی تربیت رنوی فرانسه ، در نظر دارد خودرویی به ارزش دوهزار و پانصد یورو برای بازار اقتصادهای نوظهور و حتی غربی تولید کند . بله 2500 یورو ، یعنی 3647500 تومان با یورو به قیمت دولتی و 4022500 تومان با یورو به قیمت آزاد ، حالا اگر برای واردات ما 100 درصد افزایش قیمت داشته باشیم ، قیمت این خودرو می شود  8045000 تومان ، که از ارزان ترین خودروی وطنی ما هم ارزان تر است. حالا چرا ؟ لابد این دوستان فرانسوی از کمیت می زنند و دوستان وطنی توجه خاصی به کیفیت دارند . یعنی چه ؟ عرض می کنم : دوستان وطنی ، شده محصول 200 درصد هم گران تر بشود ، کیفیت را فدای کمیت نمی کنند ، اما خارجی ها که مثل ما نیستند ، تعهدی هم ندارند ، اصلاً کجا تشریف دارند بیان واسه گارانتی محصولاتی که به ما میندازن ، هزارها کیلومتر اونور مرزها ، خوب این یک دلیل که محصول وطنی هرچقدر هم گران باشد ، چون تعهد پشتش هست ، ارزش خریدنش رو داره. 

یک دلیل دیگه اونکه ، این خارجی ها در برخی موارد که چند مورد خرابی در محصول فروخته شدشون مشاهده میشه ، کل محصولات رو فراخوان می کنن ، برای رفع عیب ، خوب ما چطوری بریم ، هزارها کیلومتر ، اونور مرزها ؟ تولید کنندگان وطنی ، اصلاً براشون مهم نیست ، خودرو آتیش بگیره ، بترکه ، چرخش درره ، چپ شه ، ترمزش اشکال داشته باشه ، شمای خریدار موقع خرید دقت می کنی ، اگر مشکلی بود به بخش تعمیرات میگی و چون این گارانتی و اینا ، توطئه همین خارجی هاست ، هیچکدوم از قطعات گارانتی نیست ، لذا یه پول قلمبه اخ می فرمایید تا خودروی شما یه حرکتی بکنن و شما حالش رو ببرید. دیدی این دو دلیل ، همه چی در دسترسه و شما هر مشکلی داشتید ، عزیزان براتون حل می کنند . 

سومین و آخرین دلیل هم اینکه ، تمام قطعات محصولات مارو چین میسازه و شما نیاز نیست زیاد دنبال اون بگردید ، سه سوت با قیمت و کیفیت پایین در دسترس شماست در نتیجه شما بجای اینکه خودرو ببرید تعمیر با یک قیمت پایین میتونید خودروتون رو تعویض بفرمایید . 

در نتیجه این آشغالای اروپایی و ژاپنی هرچقدر هم که ارزون باشه ، ما گول نمی خوریم و نمی خریم ، بگذریم از اینکه این خودرو هم تا به بازار مایه داران ایرانی برسه بالای 17-18 میلیون تومان به فروش می ره. دقت بفرمایید که این رنویی ها پیشتر تجربه تولید خودروی ارزان قیمت لوگان را انجام دادند که با استقبال گسترده مواجه شد و در کشور ما با قیمتی غیرقابل تصور برای سازندگانش به فروش رسید.


2- احمدی نژاد 

جناب احمدی نژاد با اشاره به تحريم‌هاي بانكي جديد عليه كشورمان گفت: بهانه مي‌آورند و در سيستم بانكي كشور مي‌خواهند اختلال ايجاد كنند، آن‌ها مي‌بينند كه ذخاير ارزي ما زياد است و سرعت پيشرفت كشور بالاست و كارهاي زيادي در حال انجام است و خودشان در بحران هستند شروع به بهانه‌تراشي مي‌كنند ... بدانيد كوچك‌ترين دست‌اندازي به ذخاير ارزي ملت ما به منزله يك دزدي بزرگ است و ملت ما با انجام دهنده آن مثل يك دزد برخورد مي‌كند.

فقط یک نکته و اون اینکه ، آقای رییس! یک دست اندازی بزرگ شد ، اونهم در نظام بانکی ما ، اما اونقدر سیاسی با یه تخلف اقتصادی برخورد شد که نه پرتقال پیدا شد و نه پرتقال فروش . حالا اینکه ایشان به دول غربی فرموده اند : "از اين بي‌اخلاقي‌ها و كثافت‌كاري‌ها دست برداريد، خيال مي‌كنند دنيا شهر هرت است." درست . اما باید توجه داشت ، برخی از مدیران بانکی خود ما بیش از خارجی ها از این کثافتکاری ها انجام دادند و فلنگ را بسته و به کانادا مهاجرت فرموده اند. بیش و پیش از خارجی ها باید یه فکری واسه این قانون شکنان داخلی کنید ، تا دیگه کسی هوس دست اندازی به بیت المال مردم نکنه و اگر این اتفاق افتاد ، چنان تادیبی بشه که درس عبرتی باشه واسه سایرین.

از همین جا از جناب رییس جمهور به علت مبارزه با غارتگران بیت المال تشکر کرده ، خواهشمندیم ، این اسامی تو جیبشون رو در بیارن و هرچی دروغگو و غارتگره رسوا بفرمایند. مردیم به خدا اینقدر منتظر موندیم. 

والسلام 




نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
219
367
مثل همیشه عالی
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
0
5
دو سال کار کنید ، یک عمر حال کنید که ورژن جدید یکسال بخور نون و تره ، یک عمر بخور نون و کره ... از همه باحال تر بود . ایول الله انتخاب ...............
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
0
8
سالی دو نیم میلیون شغل جدید ( بخوانید پارکبان ) !!!!!!!! تا چند وقت دیگر پارکینگ داخل خانه ها هم پارکبان خواهد داشت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
0
7
خوب و عالی بود . تلافی یک هفته سانسور رو یکجا درآوردی!!!!
نظرات بینندگان