arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۳ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۷

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از دردسرهای خطرناک ترین بازی جهان تا رمزگشایی از مشکل اپل با اپ های ایرانی

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین کرده و به صورت خلاصه منتشر می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین کرده و به صورت خلاصه منتشر می کند.

طی 48 ساعت گذشته کاربران ایرانی اپل با یک مشکل عجیب رو به رو شدند. درواقع دسترسی کاربران ایرانی به برخی از محبوب ترین اپ ها محدود شده است. دامنه این محدودیت بسیار گسترده است و از اپ های رستورانی تا اپ های بازی و سرگرمی را شامل می شوند. با این شرایط  بازار شایعات نیز به شدت داغ شد و هر شخصی در مورد این اتفاق یک گمانه زنی مخصوص داشت، برخی معتقد بودند ماجرا به تحریم های آمریکا علیه ایران مرتبط است و برخی دیگر می گفتند این یک اختلال موقت است. با همه این ها چیزی که بین همه گمانه ها مشترک است، احساس ناراحتی و نگرانی برای کاربران ایرانی اپل است که اتفاقا هیچ تمایلی هم برای کوچ به اندروید از خود نشان نمی دهند. بر همین اساس سرویس آی تی و فناوری انتخاب در گفتگو با مهندس امیر کریمیان کارشناس و فعال حوزه آی تی به گفتگو نشسته تا علل، ابعاد و راهکارهای حل این ماجرا را بررسی کند. مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

مدتی است که مدارس، پلیس و رسانه های بریتانیا به شدت از عوارض خطرناک "بازی مومو" صحبت می کنند، اما به نظر می رسد این اطلاعات نتوانسته آنچنان که انتظار می رفت از مخاطراتی که در کمین نوجوانان است پیشگیری کند.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

موسسه"MIT" از جدیدترین مینی روبات خود موسوم به مینی روبات یوزپلنگ رونمایی کرد. این مینی روبات جذاب می تواند قابلیت های متعدد حرکتی را نشان دهد.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

ویژگی آزمایشی جدید توییتر در راه است. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد پاسخ های توییت های خود را پنهان کنند و این موضوع می تواند مکالمات کاربران را ارتقاء دهد.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

گروه خودروسازی تسلا، سیستم های خودران خود را به روزرسانی کرد. اما این به روزرسانی باعث می شود برخی کاربران مجبور به پرداخت هزینه هایی اضافی شوند، بر این اساس سوالی که مطرح می شود این است که تغییرات مذکور به نفع خریداران است یا ایلان ماسک مدیرعامل تسلا؟مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

گزارش های داخلی فیس بوک حکایت از آن دارند که این شرکت در تلاش است تکنولوژی پرداخت نقدی از طریق سیستم بلاکچین را توسعه دهد.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

شرکت لیفت مدعی شده که در حوزه سوددهی و درامد از اوبر سبقت گرفته است. این ادعا د رشرایطی مطرح می شود که دو شرکت برای عرضه عمومی سهام اولیه خود در وضعیت رقابت به سر می برند.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

نظرات بینندگان