arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۳ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۱

اعتراض عفو بین الملل از سرکوب بی رحمانه معترضین در عربستان / افزایش 3 برابری اعدام ها در سال 2011 در این کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«شیعه نیوز»: سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای ضمن انتقاد از اقدامات خشونت بار حکومت سعودی علیه شهروندان این کشور از رفتار تبعیض آمیز با شیعیان در شرق این کشور ابراز نگرانی نمود .
 
این سازمان در گزارش سالانه خود اعلام کرد مقامات عربستان سعودی صدها تن از معترضینی که خواستار اصلاحات هستند را بازداشت کرده است . در این گزارش آمده است اکثر بازداشت شدگان در سال 2011 را اقلیت شیعه، فعالین اصلاح طلب و حقوق زنان تشکیل میدهند که بسیاری از بازداشت شدگان حتی تفهیم اتهام نشده اند! .
 
در ادامه این گزارش آمده است دادگاه بسیاری از معترضین حکومت سعودی به صورت غیر علنی و بدون حضور وکیل مدافع انجام گردیده است که این اقدامات مغایر اصول بین المللی میباشند .
 
در بخش دیگری از این گزارش آمده است نیروهای امنیتی بازداشت شدگان را با کابل برق و مشت و لگد مورد ضرب و شتم قرار داده اند . این در حالیست که تعدادی از بازداشت شدگان را زنان تشکیل میدهند .
 
شایان ذکر است تعداد افراد اعدام شده در سال 2011 نسبت به سال قبل 3 برابر افزایش داشته و حداقل 82 نفر در این سال اعدام شده اند که تعدادی از این اعدام شدگان اتباع خارجی میباشند .
نظرات بینندگان