صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ساعت ۰۴:۱۹
کد خبر: ۵۳۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
 عریضه مفصل ده‌صفحه [ای] به شاهنشاه عرض کردم، من‌جمله این‌که «در محاکمه و توقیف [علی] امینی باید دقت شود که او را یک هرو [قهرمان]معرفی نکنند. الا توقیف او شاید مصلحت نباشد»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند

به گزارش «انتخاب»، در خاطرات علم در جمعه ۸ اسفند ۱۳۴۶ آمده است:

امروز صبح ساعت پنج برخاستم، عریضه مفصل ده‌صفحه [ای] به شاهنشاه عرض کردم، تا ساعت ۸ طول کشید. مطالب زیادی خاطرم هست عرض کردم، من‌جمله این‌که «در محاکمه و توقیف [علی] امینی باید دقت شود که او را یک هرو [قهرمان] معرفی نکنند. الا توقیف او شاید مصلحت نباشد» و پاره‌ای از این صحبت‌ها. بعد هم عرض کردم: «لایحه عمران که از هر منزلی مالیات می‌گیرند، در مردم اثر بد گذاشته و بر خلاف دکترین شاهنشاه است که می‌فرماید باید هر ایران صاحب یک علاقه باشد؛ زارع صاحب ملک، کارگر علاقه‌مند به منافع کارخانه، و شهری علاقه‌مند به خانه.» به علاوه معایب دیگر را ذکر کردم. دنبال آن هم عرض کردم: «موضوع مجتمع کردن زارعین و صاحب زمین در واحد ده به عنوان سهام‌دار هم هنوز قابل هضم و فهم برای زارعین تازه مالک شده ما نیست و ممکن است بر خلاف دکترین شاهنشاه جلوه کند. امر فرمایید در این زمینه فشار نیاید که بتواند کار خودشان را بکنند.» عریضه را فرستادم.
بعد خیلی کار کردم. عصری هم [آرمین میر] سفیر آمریکا به ملاقاتم آمد و مفصل صحبت کرد که حالا، چون خیلی خسته هستم، نمی‌توانم بنویسم. دیگر سرم کار نمی‌کند. باشد برای فردا. ساعت ۱۲ به صورت یک آدم نیم‌مرده می‌خوابم.