صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۱۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
تحقیقات جدید دانشگاه استرالیای جنوبی نشان می‌دهد که با خواب اضافی یا ورزش اضافی می‌توان به مزایای سلامتی مشابه در کودکان دست یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تحقیقات جدید دانشگاه استرالیای جنوبی نشان می‌دهد که با خواب اضافی یا ورزش اضافی می‌توان به مزایای سلامتی مشابه در کودکان دست یافت.

این یافته جدید و جالب توجه بخشی از یک مطالعه است که نشان می‌دهد چگونه کودکان می‌توانند با انتخاب گونه‌های فعالیت مختلف در طول ۲۴ ساعت شبانه روز به مزایای معادل سلامت جسمی و روانی دست یابند.

این پژوهش با مشارکت موسسه تحقیقات کودکان مورداک و با حمایت بنیاد ملی قلب استرالیا انجام شد و تعادل مطلوب بین فعالیت بدنی، خواب و کم تحرکی کودکان در طول ۲۴ ساعت را بررسی کرد تا بهتر بتواند گزینه‌های متناسب با سبک زندگی را مشخص سازد.

 

در حالی که ورزش تأثیر بیشتری و سریعتر بر سلامتی جسمی و سلامتی دارد، کودکان ممکن است بتوانند همان کاهش ۷.۴ درصدی شاخص توده بدن (BMI) را با هر دو روش انجام دهند:

ورزش ۱۷ دقیقه بیشتر (ورزش متوسط ​​تا شدید) یا
۵۲ دقیقه بیشتر خوابیدن یا کاهش  کم تحرکی به مدت ۵۶ دقیقه.


در این مطالعه، سلامت ۱، ۱۷۹ کودک ۱۱-۱۲ ساله ارزیابی شده است. بهزیستی جسمی از طریق BMI، دور کمر و چربی بدن اندازه گیری شد. بهزیستی ذهنی از طریق پاسخ‌های خود گزارش شده در مورد موجودی کیفیت زندگی کودکان اندازه گیری شد.

دستورالعمل‌های بین المللی نشان می‌دهد که کودکان به ۹-۱۱ ساعت خواب، ۶۰ دقیقه ورزش بدنی و بیش از دو ساعت زمان نمایش تفریحی در روز نیاز دارند، با این حال تنها ۷ ٪ از کودکان به طور منظم این اهداف را برآورده می‌کنند.

این مطالعه تأیید می‌کند که فعالیت بدنی سریعترین و مثرترین روش برای تأمین مزایای سلامت جسمی و سلامت روان کودکان است.