arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

خواب برای کودکان مفیدتر است یا ورزش؟

تحقیقات جدید دانشگاه استرالیای جنوبی نشان می‌دهد که با خواب اضافی یا ورزش اضافی می‌توان به مزایای سلامتی مشابه در کودکان دست یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تحقیقات جدید دانشگاه استرالیای جنوبی نشان می‌دهد که با خواب اضافی یا ورزش اضافی می‌توان به مزایای سلامتی مشابه در کودکان دست یافت.

این یافته جدید و جالب توجه بخشی از یک مطالعه است که نشان می‌دهد چگونه کودکان می‌توانند با انتخاب گونه‌های فعالیت مختلف در طول ۲۴ ساعت شبانه روز به مزایای معادل سلامت جسمی و روانی دست یابند.

این پژوهش با مشارکت موسسه تحقیقات کودکان مورداک و با حمایت بنیاد ملی قلب استرالیا انجام شد و تعادل مطلوب بین فعالیت بدنی، خواب و کم تحرکی کودکان در طول ۲۴ ساعت را بررسی کرد تا بهتر بتواند گزینه‌های متناسب با سبک زندگی را مشخص سازد.

 

در حالی که ورزش تأثیر بیشتری و سریعتر بر سلامتی جسمی و سلامتی دارد، کودکان ممکن است بتوانند همان کاهش ۷.۴ درصدی شاخص توده بدن (BMI) را با هر دو روش انجام دهند:

ورزش ۱۷ دقیقه بیشتر (ورزش متوسط ​​تا شدید) یا
۵۲ دقیقه بیشتر خوابیدن یا کاهش  کم تحرکی به مدت ۵۶ دقیقه.

خواب
در این مطالعه، سلامت ۱، ۱۷۹ کودک ۱۱-۱۲ ساله ارزیابی شده است. بهزیستی جسمی از طریق BMI، دور کمر و چربی بدن اندازه گیری شد. بهزیستی ذهنی از طریق پاسخ‌های خود گزارش شده در مورد موجودی کیفیت زندگی کودکان اندازه گیری شد.

دستورالعمل‌های بین المللی نشان می‌دهد که کودکان به ۹-۱۱ ساعت خواب، ۶۰ دقیقه ورزش بدنی و بیش از دو ساعت زمان نمایش تفریحی در روز نیاز دارند، با این حال تنها ۷ ٪ از کودکان به طور منظم این اهداف را برآورده می‌کنند.

این مطالعه تأیید می‌کند که فعالیت بدنی سریعترین و مثرترین روش برای تأمین مزایای سلامت جسمی و سلامت روان کودکان است.

نظرات بینندگان