arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۶ - ۰۸ دی ۱۳۹۲

ولایتی: با 6 کشور عضو 1+5 می توان جداگانه مذاکره کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: می توان علاوه بر این که در چارچوب 1+5 با اعضای این گروه مذاکره کرد به صورت جداگانه و تک تک نیز با آن ها گفت و گو داشت.

به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی روز یکشنبه پس از دیدار با هیات رسانه ای مصری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره اظهارات اخیرش مبنی بر اینکه با کشورهای 1+5 می توان به صورت جداگانه گفت و گوکرد، این مطلب را بیان کرد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: می توانیم در چارچوب 1+5 و جدای از آن با هر کدام از این 6 کشور، گفت و گوهای جداگانه صورت دهیم.

ولایتی ادامه داد: در عین حال، می توانیم در چارچوب 1+5 و به صورت دسته جمعی این گفت و گوها را داشته باشیم تا بتوانیم به نتیجه مناسبی دست پیدا کنیم.

ولایتی روز جمعه گفته بود که می توان به صورت جداگانه با کشورهای 1+5 متشکل از روسیه، چین، آلمان، انگلیس، فرانسه و آمریکا درباره مسایل هسته ای گفت و گو کرد.

ولایتی اظهار داشت: یکی از هدف های مهم ما استفاده از انرژی در فعالیت های هسته ای که در ساخت راکتورهای قدرت، رادیوداروها و انواع مصارف در صنعت و تکنولوژی متبلور می شود.



** گفت وگوهای ایران و آمریکا تنها بر سر موضوع هسته ای بوده است

یکی از خبرنگاران مصری درباره مذاکرات اخیر ژنو و گفت و گوهای مستقیم ایران و آمریکا از ولایتی سوال کرد که وی پاسخ داد: این گفت وگوها چه به صورت جمعی و چه به صورت دوجانبه فقط درباره مساله هسته ای بوده است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که این اولین بار نبود که ایران و آمریکا به صورت دو جانبه درباره موضوعی بین المللی با یکدیگر گفت و گو می کردند، تصریح کرد: در گذشته نیز ایران وآمریکا درباره افغانستان و عراق گفت وگوهای مشترک داشته اند.
نظرات بینندگان