arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۱

وعده رحیمی برای ارزانی خودرو در شب عید!

محمد رضا رحیمی از شکسته شدن قیمت خودروها تا سقف 4 میلیون در شب عید خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: محمدرضا رحیمی در جشنی به مناسبت چهل و هفتمین سالروز تاسیس گروه خودروسازی سایپا ،اظهار داشت: من از خودروسازها می‌خواهم با حمایت از مردم به ویژه قشر متوسط قیمت‌هایشان را بشکنند و به مردم عیدی بدهند.

وی افزود: عیدی دولت آقای رییس‌جمهور خودروسازی سایپا و ایران خودرو این باشد که از 500 هزار تومان تا 4 میلیون قیمت‌ها را خواهیم شکست.

رحیمی با بیان این که در آستانه عید قرار داریم گفت: من از آقای مدنی در سایپا و نجم‌الدین در ایران خودرو می‌خواهم که به احترام ملت شریف ایران و به احترام بازدید مقام معظم رهبری از خودروسازی قیمت‌ها را از 500 هزار تومان تا 4 میلیون تومان در شب عید بشکنند.

وی ادامه داد:من خطاب به مردم می‌گویم که ما قیمت‌ها را بسیار دستکاری کردیم، اما شرایط به گونه‌ای بود که اگر جلوی ضرر و زیان خودروسازها گرفته نمی‌شد، ورشکست می‌شدند، ما باید دست خودروسازها را بگیریم و از آنها حمایت کنیم، اما امروز می‌خواهیم قشر متوسط را خوشحال کنیم، لذا می خواهم خودروسازها قیمت‌ها را بشکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که صنعت خودروسازی یکی از صنایع مهم است، تصریح کرد: سیری که صنعت خودروسازی ما دارد، برای ما افتخارآفرین است، ما امروز در رتبه سیزدهم جهان در عرصه خودروسازی قرار داریم که افتخار بزرگی است.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه کشورمان اظهار کرد: فشارهای تحریم کشور ما را گام به گام به پیش می‌برد ما باید تلاش کنیم تا از ارز حاصل از فروش نفت بی‌نیاز شویم و حتما این اتفاق خواهد افتاد، این لطفی است که تحریم‌کنندگان به ما کرده‌اند.

رحیمی همچنین گفت: متاسفانه در تحریم‌ها یک عده با دشمنی و یک عده با جهل نگذاشتند مصوبه‌ای که در تیرماه تصویب شده بود مبنی بر این‌که هزار میلیارد به ایران خودرو بدهیم تا بتواند تولید خودرو را افزایش داده و جلوی گرانی خودرو را بگیرد اجرایی شود، البته ما نمی‌خواهیم به این افراد نفرین کنیم. متاسفانه کسانی با تحریم‌کنندگان هماهنگ شده‌اند و همین در بازار خودور موجب ایجاد اختلال شد.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان این‌که تغییر نرخ انرژی و تحریم‌ها نیز در قیمت خودرو تاثیرگذار بوده است، گفت: البته تحریم‌های که دشمنان می‌گفتند دردآور است، امروز دردشان به خود تحریم‌کنندگان باز می گردد دولت موظف است دست خودروسازان را بگیرد تا آنها به زمین نخورند.

رحیمی در پایان با بیان این‌که باید رتبه ما در خودروسازی تک رقمی شود، گفت: باید از این پس برای ساخت و طراحی هواپیما نیز تلاش کنیم و ما هواپیمای سایپا داشته باشیم؛ چرا که ما هیچ چیزی کم نداریم.

در مراسم چهل و هفتمین سال تاسیس گروه خودروسازی سایپا سه محصول جدید وانت‌بار شهری سایپا 151‌، تیبا 2 و سامانه تعویض دنده اتوماتیک amt توسط رحیمی و غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی شدند.
نظرات بینندگان