شروین حاجی پور پس از خواندنِ تیتراژِ «پسر دلفینی 2» و سریال «وحشی» با آلبوم «واقعی» به طور رسمی وارد عرصه موسیقی ایران شد.وی در توئیتی نوشت: «بعد از ۳ سال ممنوعالفعالیتی و بیکاری بالاخره تونستم آلبوممو بذارم برای انتشار. این چه تضادی با منافع جمعی مردممون داره؟ خب نمیخوام برم از ایران و میخوام کار کنم. چطوری میتونین اینقدر بیمعرفت و نامرد باشین که واسه ایمپرشن هر مزخرفی ببندین به آدم. کاش بمیرم اگه آدمفروشی کرده باشم.»
کاوه کلهرنیا، هنرمند عرصه نوازندگی موسیقی کلاسیک ایرانی که عمده فعالیتهایش متمرکز بر نوازندگی عود و باغلاما بود بر اثر سانحه تصادف درگذشت.
پیکر زندهیاد استاد ناصر مسعودی، خواننده برجسته موسیقی گیلان و صاحب دهها اثر ماندگار در عرصه موسیقی محلی و ملی، امروز با حضور پرشور مردم، خانواده آن مرحوم، و هنرمندان در آرامستان سلیمانداراب و در جوار آرامگاه سردار نهضت جنگل، میرزا کوچکخان جنگلی، به خاک سپرده شد.
مراسم تشییع و تدفین پیکر هنرمند نامآشنای گیلانی، مرحوم ناصر مسعودی، با حضور استاندار گیلان و جمعی از مسئولان، هنرمندان و مردم استان برگزار شد.
ناصر مسعودی خواننده و آهنگساز برجسته گیلان در سن ۹۰ سالگی درگذشت. او آثار ماندگاری چون «گل پامچال»، موسیقی «میرزا کوچکخان (چقدر جنگلا خوسی)»، «کوراشیم» و «بنفشه گل» را اجرا کرده و نقش مهمی در حفظ و ترویج موسیقی محلی گیلان داشته است.
بلیت کنسرت اخیر مهران مدیری در دبی بین ۳۰۰ تا ۱۵۰۰ درهم، تقریبا معادل ۹میلیون تا ۴۵ میلیون تومان به فروش رسید.
رویکرد مدیری چندان مورد نقد جدی از طرف منتقدان هنری، ژورنالیستها و همینطور مردم قرار نگرفت تا کمکم امر به خود مدیری هم مشتبه شود که «خواننده» است و میتواند بهسادگی در اجراهای زندهاش پا در کفش بزرگان بگذارد و ترانههایی نظیر «سوغاتی» و ... را بازخوانی کند!
ارکستر سمفونیک تهران به رهبری «پانیذ فریوسفی»، شامگاه پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۴ با عنوان «دیارِ سیمرغ» در تالار وحدت اجرا شد.
نامزدی روزی از گروه بلکپینک برای ترانهی «آپیتی (APT)» در جوایز گرمی ۲۰۲۶ تنها یک موفقیت فردی نیست؛ این اتفاق، نشانهای از تغییر در نظم جهانی موسیقی است. تغییری که ریشههایش در سال ۲۰۱۹ شکل گرفت، زمانی که گروه بیتیاس نخستین هنرمندان کرهای شدند که بر صحنهی گرمی ظاهر شدند و مفهوم تازهای از «پاپ جهانی» را معرفی کردند. این گزارش نگاهی دارد به مسیری که از حضور نمادین بیتیاس در گرمی آغاز شد و اکنون در نامزدی روزی، به بلوغ فرهنگی و هنری رسیده است.
چوب رهبری ارکستر سمفونیک تهران اکنون نخستین بار است که به دست یک رهبر زن افتاده است، البته قبلا در سال ۱۳۸۹ قرار بود نازنین آقاخانی رهبری این ارکستر را به دست بگیرد اما به دلیل کارشکنیهایی که صورت گرفت این امر میسر نشد و او در نهایت به اتریش بازگشت. پانیذ فریوسفی، نوازنده و رهبر جوان، پس از سالها فعالیت در عرصه موسیقی کلاسیک، این روزها بهعنوان رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران روی صحنه میرود.