arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۲

حمله سایبری به کره جنوبی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس کره جنوبی تحقیق درباره عوامل حمله سایبری به شبکه اینترنتی دو بانک و چندین آژانس خبری را آغاز کرد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛به گفته پلیس، این حملات روز چهارشنبه روی داده و در پی آن شبکه انتقال اطلاعات تلویزیون های خبری مهم و دو بانک از دسترس خارج شده اند.

دولت در مورد چگونگی حمله گفته است که در برخی موارد، اطلاعات رایانه های آلوده پاک شده اند، اما هنوز مشخص نیست آیا اطلاعات حساسی توسط حمله کنندگان سرقت شده است یا خیر. دولت کره جنوبی از ارایه جزییات بیشتر خودداری و تنها به ارایه اطلاعات کلی بسنده کرده است. آژانس امنیت اینترنتی کره جنوبی هم اعلام کرد که در حال جستجو برای یافتن سرنخ حمله از خارج از کشور است.

از ابتدای اعلام حمله، دولت کره جنوبی وضعیت اضطراری اعلام کرده و شبکه های اطلاعاتی نهادهای حساس نظیر ارتش و سازمان های امنیتی از دسترس خارج شده اند.

سخنگوی دولت کره دراینباره گفت: «در حال حاضر اقدامات مقابله با بحران سایبری را آغاز کرده ایم و یک گروه شامل متخصصان دولت، کارشناسان خبره و نظامیان در حال بررسی ابعاد حمله هستند.»

این حمله در آستانه سفر دیوید کوهن، معاون وزیر دارایی آمریکا به سئول روی داده است. هدف او از این سفر مذاکره با مقامات کره جنوبی جهت تشدید تحریم های بین المللی علیه کره شمالی است.

موضوعی که خشم برخی از شهروندان کره جنوبی را برانگیخته. به باور مخالفان تحریم های اقتصادی به بدتر شدن وضعیت مردم عادی در کره شمالی منجر می شود.

نظرات بینندگان