arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۲

سه مشکل اساسي کابينه جديد اسراييل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تحلیلگر شورای روابط خارجی آمریکا گفت کابینه جدید اسراییل با سه مشکل اساسی روبرو است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ رابرت دانین تحلیلگر شورای روابط خارجی آمریکا گفت کابینه اسراییل در حالی به تازگی تشکیل شد که فرایند تشکیل این ائتلاف بیش از دو ماه طول کشید. این ائتلاف در حالی که شامل چهار حزب است اما از مجموع یکصد وبیست کرسی پارلمان تنها شصت و هشت کرسی را در اختیار دارد.

وی گفت سه نکته مهم درباره کابینه جدید اسراییل وجود دارد. نخست اینکه این کابینه درباره مسائل مربوط به فلسطین اختلافات عمیق دارد. این ائتلاف در حالی که شامل حزب تزیپی لیونی است که با تشکیل کشور فلسطین مخالفتی ندارد اما همزمان شامل حزب نفتالی بنت نیز است که مخالف سرسخت تشکیل کشور فلسطینی است.

دوم این ائتلاف از جمله معدود ائتلافهای اسراییلی است که متعهد به حل و فصل مسائل مهم داخلی اسراییل شده است. پیش از این بیشتر دولت های قبلی با آرمانهای دیگری چون جنگ، صلح و سیاست خارجی تشکیل می شدند. دولت کنونی اسراییل قول داده است شماری از مشکلات اجتماعی اسراییل را برطرف کند که این مسئله نیز به طور بالقوه جنجالهای زیادی برای کابینه نتانیاهو ایجاد خواهد کرد. چرا که مثلا کابینه اسراییل درباره مسائل حساسی چون برخورد با ایران از توان لازم برای اقدام قاطع و متحد برخوردار نیست چراکه اصلا فلسفه تشکیل ائتلاف حاکم این مسئله نبوده است و بیشتر مسایل داخلی بوده است.

دانین گفت مسئله سوم اینکه تصور عمومی که اکنون در اسراییل درباره عدم وجود اختلافات داخلی در ائتلاف حاکم وجود دارد به طور کامل اشتباه است. مثال نقض ساده ای که در این ارتباط وجود دارد این است که برای مثال این ائتلاف به سادگی در پی بروز اختلاف داخلی درباره فرایند صلح دچار فروپاشی خواهد شد.
نظرات بینندگان