arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۹ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۲

دیوید بکام به عنوان اولین سفیر فوتبالی چین معرفی شد

دیوید بکام کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس، در پی حضور 4 روزه خودش در شرق آسیا به عنوان سفیر فوتبالی چین معرفی شد تا در جهت پیشرفت فوتبال باشگاهی در چین فعالیت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : به گزارش انتخاب ورزشی، نقش دیوید بکام ستاره انگلیسی باشگاه پاری سن ژرمن این است که فوتبال باشگاهی در چین را به سطح فوتبال جهانی نزدیک کند. وی عنوان کرد: بسیار هیجان انگیز است که مرا برای اینکار انتخاب کردند و تلاش می کنم تا هر چه بهتر این کار را برای پرجمعیت ترین کشور دنیا انجام دهم. بکام 37 ساله که با حضور در یک مدرسه چینی با دانش آموزان آن مدرسه به بازی فوتبال پرداخت، گفت:‌ خوشحالم به عنوان سفیر می‌توانم به پیشبرد ورزش درچین کمک کنم. انجام این فعالیت برای من مایه افتخار است و تمام توانم را برای این منظور بکار خواهم گرفت.
فدراسیون فوتبال چین اعلام کرد: نقش بکام می تواند در بهبود فوتبال کشور بسیار موثر باشد و جوانان را به این کار ترغیب کند. همجنین بکام میتواند توجه فوتبال بین المللی را به کشور جین افزایش دهد.
شایان ذکر است کشور چین در فصل گذشته اقدام به جذب بازیکنانی مثل دیدیه دروگبا و نیکلاس آنلکا و همچنین مارچلو لیپی را به عنوان مربی در این کشر به کار گرفت.
نظرات بینندگان