arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۵ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۲

واکنش اسپانیایی‌ها به اظهارات جنجالی مورینیو

اهالی فوتبال اسپانیا به ادعای روز گذشته ژوزه مورینیو در خصوص بی‌قانونی فیفا برای اعطای جایزه بهترین مربی فوتبال دنیا به سرمربی تیم ملی اسپانیا واکنش نشان دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روز گذشته ژوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی رئال مادرید در گفت‌وگویی اعلام کرد که بی‌قانونی فیفا در پروسه انتخاب برترین سرمربی فوتبال دنیا در سال 2012 و اعطای این عنوان به ویسنته دل‌بوسکه، سرمربی تیم ملی اسپانیا برای او محرز بوده و اصلا به همین خاطر حاضر نشده در مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال دنیا در زوریخ حاضر شود.

به گزارش انتخاب ورزشی،  ادعای آقای خاص اکنون به اسپانیایی برخورده و آنها را ناچار به نشان دادن واکنش کرده است. سرخیو بوستکس، هافبک دفاعی اسپانیایی تیم بارسلونا یکی از آنها بود که گفت: در اعطای این جایزه به دل‌بوسکه هیچ شک و شبهه‌ای وجود نداشت و همه چیز کاملا واضح و روشن بود. این جایزه به او رسید، چون آدم بزرگی است و بیشتر از هر مربی دیگری استحقاقش را داشت، نه هیچ چیز دیگر.

 خاوی گارسیا، بازیکن تیم منچسترسیتی انگلیس هم دیگر اسپانیایی بود که به حمایت از سرمربی تیم ملی کشورش پرداخت. وی اظهار داشت: سرمربی تیم ملی اسپانیا این جایزه را برد، چون کارهای بزرگی انجام داده که او را لایق‌ترین فرد برای کسب جایزه بهترین مربی فوتبال دنیا کرده بود.

 دل‌بوسکه تابستان سال گذشته با فتح یورو 2012 به همراه اسپانیا، اولین سرمربی تاریخ شد که بزرگترین افتخارات دنیای فوتبال، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، جام ملت‌های اروپا و جام جهانی را به عنوان سرمربی در کارنامه‌اش دیده می‌شود. با این افتخارات تعجبی نداشت که او در فهرست سه نفره نامزد‌های دریافت جایزه بهترین سرمربی سال 2012 از دو رقیب دیگرش، مورینیویی که تنها لالیگا را با رئال مادرید فتح کرد و پپ گواردیولا که فقط موفق به کسب عنوان قهرمانی جام حذفی با بارسلونا شد، پیشی بگیرد؛ هرچند که مورینیو خودش را برای کسب این جایزه شایسته‌تر می‌دانست.

 مورینیو روز گذشته علنا فیفا را به بی‌قانونی متهم کرد و از تصمیم خود برای عدم شرکت در مراسم اهدای جوایز به برترین‌های دنیا فوتبال خودداری کرد. ادعای مورینیو فیفا را به واکنش واداشت. فیفا در بیانیه‌ای در پاسخ به آقای خاص اعلام کرد: «نتایجی که ما منتشر کردیم کاملا درست هستند».

 یکی دیگر از بزرگانی که به ادعای جنجالی سرمربی رئال مادرید واکنش نشان داده، آنتونیو ماکدا، اسطوره این باشگاه است که در فاصله سال‌های 1985 تا 1988 برای مادریدی‌ها توپ می‌زد.

 او در خصوص اظهارات اخیر مورینیو گفت: کار مورینیو رقت‌انگیز و زشت است و به نظر می‌رسد که از سر خشم عنوان شده است. احتمالا او با خودش اینطور گفته حالا که همه توجهات به بازی‌های ملی است، تا 10 روز هیچکس درباره من حرف نمی‌زند و این غیرقابل تحمل است، چه چیز احمقانه‌ای بگویم که بتوانم اینقدر جلب توجه و همه را مجبور کنم راجع به من حرف بزنند؟!

 ماکدا افزود: اینکه سرمربی تیمی مانند رئال مادرید آن هم کسی در جایگاه مورینیو بیاید و این چرندیات را بگوید دور از انتظار است!

 در همین حال سرخیو راموس یکی دیگر از مادریدی‌هایی بوده که علیه آقای خاص موضع‌گیری کرده‌ است. دفاع وسط رئال است اظهارات اخیر سرمربی خود در خصوص جدال برگشت رئال مادرید و منچستریونایتد در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را زیر سوال برد. مورینیو در خصوص آن بازی که منچستریونایتد 2 بر یک شکست خورد گفته بود که تیم برتر میدان باخت.

 راموس در این خصوص اظهار داشت: دوست داشتم بعد از پیروزی در اولدترافورد، اظهارات سرمربی تیم به گونه دیگری عنوان می‌شد.

 با ادعای روز گذشته مورینیو و واکنش‌های که به اظهارات او صورت گرفته است، بعید نیست که رختکن سفیدپوشان پایتخت اسپانیا دوباره تحت تاثیر جنجالی که آقای خاص به پا کرده قرار بگی

نظرات بینندگان