arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۲

آمريکا از درخواست آتش بس اوجالان استقبال کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه از درخواست آتش بس عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کردستان ( پ ک ک ) برای پایان دادن به مناقشه کردها در ترکیه استقبال کرد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ ویکتوریا نولند سخنگوی این وزراتخانه در بیانیه ای اعلام کرد:‌ « آمریکا از تصمیم پ ک ک برای پایان دادن به خشونت استقبال می کند و آن را گامی مثبت در حرکت به سوی پایان بیش از سه دهه مناقشه مرگبار در ترکیه می داند .»

اما این دیپلمات آمریکایی به صورت مستقیم به اوجالان اشاره نکرد و ترجیج داد فقط از پ ک ک، حزب او صحبت کند که فعالیت آن ممنوع شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، رهبر شورشیان کرد روز پنجشنبه از جنگجوبان پ ک ک خواست سلاح های خود را به زمین بگذارند و از ترکیه خارج شوند.

این تصمیم اوجالان امیدها را درباره پایان مناقشه بیست و نه ساله کردها در ترکیه زنده اما آنکارا با احتیاط از آن استقبال کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: « ما از تلاش های شجاعانه دولت ترکیه و همه طرف های درگیر برای حل و فصل مسالمت آمیز استقبال می کنیم. این اقدامات می تواند به پیشرفت دموکراسی در ترکیه و بهبود شرایط زندگی همه ترک ها کمک کند .»
نظرات بینندگان