arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۰ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۲

عراق مقصد بیشترین سفر خارجی - زمینی ایرانی ها در نوروز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ر یک هفته ابتدایی طرح نوروزی جابجایی مسافران، بیش از 290 هزار نفر مسافر از مرزهای زمینی کشور وارد و یا خارج شده اند.

شهریار افندی زاده، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای آغاز طرح نوروزی جابجایی مسافران نوروزی یعنی 24 اسفندماه سال گذشته تا 30 اسفند، 293 هزار و 322 نفر از پایانه های مرزی ایران وارد و یا خارج شده اند.

به گفته وی بیشترین ورود و خروج مسافران از پایانه های مهران، ایلام، باشماق، کردستان و جلفا در آذربایجان بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهار کرد: بیشترین تردد مسافران از مرزهای زمینی، به کشورهای عراق، آذربایجان و ترکیه بوده است.

به گزارش ایسنا، با توجه به انجام بخشی از سفرهای زمینی به مقاصد کشورهای همسایه، سازمان راهداری از چند ماه پیش تدابیری در این زمینه اندیشیده بود.

در این باره افندی زاده به ایسنا با اشاره به اینکه در بسیاری از پایانه های مرزی کشور طرح توسعه و ساخت سالن های مسافری و تجاری انجام شده و یا درحال انجام است گفت: با توجه به حجم کالا یا تعداد مسافر، ساخت سالن تجاری و مسافری در اولویت قرار گرفته است.

او افزود: در پایانه مرزی باشماق در استان کردستان سالن تجاری در اولویت ساخت بود ضمن آنکه سالن مسافری نیز به صورت موقت وجود دارد و تا زمانی که سالن مسافری دائمی ساخته شود امکان ارائه سرویس وجود خواهد داشت.

وی به توسعه سالن های تجاری و مسافری پایانه های مختلف اشاره و اظهار کرد: سالن مسافری در پایانه باشماق کردستان درحال ساخت است. همچنین در پایانه مرزی چزابه در استان خوزستان و پایانه پرویزخان در دست ساخت است.

افندی زاده به هماهنگی خطوط بین المللی برای تردد مسافران تاکید کرد و گفت: در تعامل با شرکت های بین المللی به دنبال راحتی سفر در مسیرهای منتهی به کشورهای همسایه هستیم.

پیش بینی افزایش سفرهای زمینی به کشورهای همسایه

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور پیش بینی کرد: برای نوروز امسال سفر به کشورهای ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و عراق از راه‌های زمینی نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

وی با تاکید بر این که میزان تردد مسافران در پایانه های غرب و شمال غرب کشور بیشتر از پایانه های شرقی است گفت: مسافران از مرزهای شرقی کشور به سمت پاکستان و افغانستان نیز تردد می کنند.
نظرات بینندگان