arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۰ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۲

احتمال سفر اردوغان به اسرائیل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از آنکه رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه عذرخواهی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را برای کشته شدن نه فعال ترک بدست نظامیان این رژیم، پذیرفت، روز شنبه اعلام کرد در نظر دارد تا اواخر آوریل به سرزمین های فلسطین اشغالی سفر کند.

به گزارش انتخاب، اردوغان به خبرنگاران گفت : « احتمال دارد در این ماه یا در ماه آوریل به غزه و کرانه باختری رود اردن سفر کنم. »

به گزارش خبرگزاری فرانسه از استانبول، اردوغان گفت : «این اقدام یقینا برای کمک به روند لغو تحریم های اسرائیل در سرزمین های فلسطینی است. »

نتانیاهو روز جمعه علاوه بر عذرخواهی از ترکیه، وعده داد به خانواده های نه فعال ترک که در حمله نظامیان اسرائیلی به کشتی ماوی مرمره به مقصد غزه در سال دو هزار و ده کشته شدند، غرامت پرداخت کند و همچنین متعهد شد به روند لغو تحریم اسرائیل در سرزمین های اشغالی کمک کند.

اردوغان در پاسخ به پرسشی درباره لغو پیگردهای قضایی که ترکیه متعهد شده بود علیه عاملان حمله به کشتی ماوی مرمره صورت گیرد، گفت : « ما تدابیر پیش بینی شده ای را در چارچوب این روند در نظر داریم. اگر این تدابیر به درستی اجرا شود، ما نیز مشارکت مثبتی خواهیم داشت. »

وی در خصوص انتصاب سفیر جدید ترکیه در اسرائیل اعلام کرد این موضوع به اعمال تعهدات اسرائیل بستگی دارد.
نظرات بینندگان