arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۰ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۲

تسلیحات جبهه النصره چگونه تامین می شود / همکاری تنگاتنگ آمریکا با تروریستها

سخن بندر بن سلطان پدرخوانده گروه القاعده و بنیانگذار آنکه به سیمور هرش گفته بود مهم نیست که یک انتحاری خود را منفجر کند یا خیر، برای ما مهم این است که او در میان چه کسانی این کار را می کند خود گویایی نوع نگاه عربستانی ها به طور اخص و سازمان های اطلاعاتی مختلف جهان به طور اعم به عوامل این گروه افراطی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر: هم اکنون گروه النصره به جدیدترین و پیشرفته ترین تسلیحات جنگی مسلح شده است تا این پرسش مطرح شود که چرا با وجود قرار گرفتن این گروه در فهرست تروریسم غربی ها، حتی یک مورد هم تلاش برای رهگیری و ممانعت از انتقال سلاح به آنها صورت نگرفته است؟

به اعتقاد مسئولین امنیتی سوری اگر تا  چندی پیش آمریکایی ها در عراق داعیه جنگ با همپیمان خود روی زمین یعنی القاعده را داشتند و حداقل سعی می کردند چنین نقشی را در برابر افکار عمومی عراقی و بین المللی بازی کنند، اما این پرده در سوریه کاملا دریده شده است وآمریکایی ها عملا با گروه های تروریستی فعال در سوریه و در راس آن جبهه النصره همکاری تنگاتگی دارند.

 افسر سازمان امنیت سوریه که مسئول پرونده جبهه النصره است که در قسمت قبل سخنان وی در رابطه با با حمله انجام شده در سال 2008 تعداد کماندوی آمریکایی در عمق 8 کیلومتری خاک سوریه وکشتن 8 نفر از اعضای القاعده وبازداشت یک شخص دیگر ذکر شد، در ادامه می گوید: فرد دستگیر شده یکی از مسئولین عالیرتبه گروه القاعده در عراق بود ، دوستان کشته شده اش هم اعضای شورای القاعده بودند.

وی ملقب به ابو غادیه است وادعا می شود مامور نفوذی سیا در گروه القاعده بود، وی اطلاعات مربوط به گردهم آمدن گروه رهبری القاعده در این منطقه از سوریه را به مسئولان آمریکایی اش داده و سبب حمله نیروهای کماندوی آمریکایی به این منطقه شد.

این افسر سازمان اطلاعات سوریه در ادامه هم گفت : بی تردید ما نام حقیقی این فرد را می دانیم واز هویت واقعی وی کاملا مطلع هستیم وخوب می دانیم وی از آغاز هرج ومرج در سوریه به عنوان یکی از دستیاران اصلی ابو محمد الجولانی فعالیت کرد وچند بار هم از عملیات دستگیری توسط نیروهای امنیتی سوریه جان سالم به در برد.

این اطلاعاتی است که این افسر سازمان اطلاعات سوریه حاضر به افشای آن در رابطه با گروه النصره شد در حالیکه اطلاعات بسیار دیگری هم وجود دارد که در پیچ وخم ملاحظه کاری های امنیتی همچنان در پرده محرمانه بودن باقی می مانند.

همچنین در این چارچوب نباید از نقش بسیار پررنگ رژیمهای حاکم بر عربستان و قطر هم به آسانی گذشت .

سخن بندر بن سلطان پدرخوانده گروه القاعده و بنیانگذار آنکه به سیمور هرش گفته بود مهم نیست که یک انتحاری خود را منفجر کند یا خیر، برای ما مهم این است که او در میان چه کسانی این کار را می کند خود گویایی نوع نگاه عربستانی ها به طور اخص و سازمان های اطلاعاتی مختلف جهان به طور اعم به عوامل این گروه افراطی است.

در چارچوب همین اصل است که عربستان ، قطر و تعداد دیگری از کشورهای عربی کمک های مالی خود را به سوی این گروه سرازیر کرده اند در حالی که ترکیه وآمریکا نیز هر از چند گاهی کمک های تسلیحاتی خود را به این گروه ارائه می کنند، به طوری که هم اکنون این گروه از جدیدترین تسلیحات اسرائیلی هم بهرمند شده است.

این در حالی است که منابع نزدیک به جبهه النصره ادعا می کنند منبع اصلی تسلیحات آنها "مافیای سلاح آلبانی" است که آنها را به جدیدترین سلاح ها مجهز می کند برخی از محافل بی طرف خبر از انتقال محموله های مختلف سلاح از برخی از کشورهای عربی به این گروه می دهند.

واقعیت هر نوع که باشد هم اکنون گروه النصره به جدیدترین و پیشرفته ترین تسلیحات جنگی مسلح شده است تا این پرسش مطرح شود که چرا با وجود قرار گرفتن این گروه در فهرست تروریسم غربی ها، حتی یک مورد هم تلاش برای رهگیری و ممانعت از انتقال سلاح به آنها صورت نگرفته است؟

به راستی چرا با سلاحی که برای نشانه رفتن به سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی به سوی غزه یا لبنان می رود شدیدا برخورد می شود، اما تسلیحاتی که برای سرنگونی یکی از محورهای مقاومت علیه اسرائیل به کار می رود با آزادی کامل منتقل می شود؟
نظرات بینندگان