arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۲

نخست وزير تونس : اعتماد به نفس را به تونسي ها بازمي گردانم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی العریض نخست وزیر تونس که اواخر فوریه در بحبوحه بحران وخیم سیاسی به این مقام منصوب شد اعلام کرد مصمم است اعتماد به نفس را به تونسی ها بازگرداند و قاطعیت دولت خود را در قبال خشونت ها به ویژه جریان تکفیری وعده داد.
به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ علی العریض در گفتگو با روزنامه لوموند اعلام کرد:« ما می خواهیم از همیشه قاطع تر و مصمم تر باشیم. ما درباره امنیت تونسی ها هیچ امتیازی نخواهیم داد. یک حکومت دموکراتیک ، حکومتی قدرتمند است.»
وی « تغییر لحنی» را در این خصوص وعده داد.
العریض ، وزیر کشور سابق تونس بیست ودو فوریه پس از استعفای حمادی جبالی به عنوان نخست وزیر این کشور منصوب شد.
جبالی که او نیز عضو حزب اسلامگرای النهضه است در شرایط وخیم بحران سیاسی که با قتل شکری بلعید از مخالفان سیاسی دولت تشدید شده بود، از مقام خود کناره گیری کرد.
العریض گفت:« من می خواهم اعتماد تونسی ها را به خود و به آینده آنان بازگردانم.»
وی گفت:«بزرگترین هدفی که ما تاکنون به آن تحقق بخشیدیم، آزادی است اما هنوز شاهد نقض حقوق زنان ، هنرمندان و فرهنگ هستیم.»
نخست وزیر تونس افزود:«با کسانی که علیه جامعه در حال جنگ هستند، گفتگویی وجود ندارد.»
تونس شاهد تقویت گروه های کوچک افراطی است که به گفته مقامات به ویژه مسئول حمله سپتامبر دو هزار و دوازده به سفارت آمریکا و قتل شکری بلعید هستند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، هنرمندان و روشنفکران نیز هدف گروه های افراطی قرار دارند . این گروه ها حملات خود را پس از سقوط زین العابدین بن علی در ژانویه سال دو هزار ویازده افزایش داده اند.
العریض همچنین گفت:« با توجه به دشوار بودن محافظت از مرزهای تونس و همچنین آنچه در لیبی اتفاق می افتد ، ما از حملات تروریست ها در امان نیستیم.»
وی در عین حال اطمینان داد اردوگاه آموزش افراطیون در تونس وجود ندارد و فعلا دیگر از توقیف سلاح یا اقدامات مسلحانه در این کشور خبری نیست.
نخست وزیر تونس در خصوص اوضاع سیاسی تونس اعلام کرد تدوین قانون اساسی این کشور تا ماه مه یا حداکثر ژوئن پایان می یابد تا زمینه برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری نوامبر را فراهم کند.
نظرات بینندگان