arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۲ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۲

پس گرفتن مدال‌هاي افتخار یک دانشگاه به علت تقلب دانشجويان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برخی از مدال‌های افتخاری که به دانشگاه هارواردِ آمریکا، برای پیروزی‌های پی در پیِ دانشجویان این دانشگاه در آزمون‌های ملی اعطا شده بود، درپی کشف تقلب توسط بعضی از این دانشجویان از دانشگاه هاروارد پس گرفته شد.
به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی تلگراف، چاپ انگلیس در شماره روز دوشنبه خود در گزارشی به قلم جان سوین نوشت، جوایز یاد شده در سال‌های 2009 و 2010 میلادی و همچنین دو نشان افتخارِ مجزا در سال 2011 میلادی به این دانشگاه معتبر آمریکایی که در شهر کمبریج در حومه شهر بوستن در ایالت ماساچوست قرار دارد، داده شده بود. پس از کشف تقلب دانشجویان این دانشگاه، مدال‌های طلا و سایر جوایز نفرات اول که از دانشگاه هاروارد پس گرفته شده بود، به نفرات دوم داده شد و نفرات بعدی از سایر دانشگاه‌ها نیز یک رتبه ارتقاء مقام یافتند.
برگزارکنندگان این مسابقات علمی، دریافتند که یکی از دانشجویان شرکت کننده در این مسابقات که از جانبِ بلند‌آوازه‌ترین دانشگاه آمریکا (هاروارد) که شهرت جهانی دارد،‌ در این مسابقات شرکت کرده بود، به پایگاه اینترنتیِ ویژه‌ای که سؤال‌های آزمونِ آکادمیک سراسری آمریکا در آن نگهداری می‌شود، دسترسی داشته و از جزییات تمامی سؤال‌ها قبل از برگزاریِ هریک از آزمون‌های یاد شده، اطلاع کامل داشته است.
تحقیقات نشان داد، اندی واتکینز، عضو گروه A (ممتاز) دانشجویان دانشگاه هاروارد، در طول سه سال متمادی، به صورت غیرقانونی به سایت اینترنتیِ یادشده مراجعه می‌کرده و لذا به تمامی سؤال‌ها، قبل از برگزاری امتحانات سراسریِ مزبور دسترسی داشته است.
برگزارکنندگانِ این آزمون اعلام کردند: در حالی که ما هیچ سند قطعی یا آماری در اختیار نداریم که نشان دهد، دانشگاه هاروارد از تجاوز دانشجوی یاد شده یا سایر دانشجویان این دانشگاه به حریم امنیتی پایگاه اینترنتیِ ما مستقیماً منفعت می‌برده یا نه، در هر صورت، این مسئله با قواعد رقابت جوانمردانه و منصفانه مغایرت داشته و لذا ما تصمیم گرفتیم تمامی جوایز و مدال‌های اعطا شده به دانشگاه هاروارد در خصوص آزمون‌های سراسری در سه سالِ یادشده را از این دانشگاه پس بگیریم. البته برخی دیگر از دانشجویانِ دانشگاه هاروارد که نامشان فاش نشده، نیز در همین خصوص، مورد تحقیق قرار گرفته اند، زیرا آنان نیز مظنون به تقلب در این آزمون‌ها بوده‌اند.
اندی واتکینز در سال 2011 میلادی پیش از افشای این رسوایی، از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شده بوده است، اما بیش از نیمی از دانشجویانِ مظنون به تقلب که تحقیقات درباره آنان انجام شده بود، توسط دانشگاه هاروارد با ترک تحصیلِ اجباریِ محدود، مجازات شدند. یک مقام دانشگاه هاروارد گفت، در عین حال، به این دانشجویان ترک تحصیل کرده، پس از پایانِ دوره‌ی مجازاتِ یاد شده، اجازه‌ی ادامه تحصیل مجدد در همین دانشگاه داده شد.
نظرات بینندگان