arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۲۲۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۹ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۲
ادامه تنش در شبه جزیره کره:

کره شمالی تمام راههای تماس مستقیم با همسایه جنوبی اش را قطع کرد/ پیونگ یانگ به دنبال چیست؟

اقدام روز چهارشنبه پيونگ يانگ در حالی صورت گرفت که گفته می شود، رهبر جوان کره شمالی قرار است ظرف چند روز آينده در نشستی پيرامون به گفته خبرگزاری های کره شمالی یک مسئله‌ای حياتی و يک چرخش اساسی در سیاستهای این کشور سخنانی مهم را بیان نماید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


کره شمالی با قطع کلیه ارتباطات تلفنی نظامی خود با کره جنوبی، تمام راه‌های تماس مستقيم با همسايه جنوبی‌اش را قطع کرد و به تنش‌ ميان دو کشور شدت بخشید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اقدام روز چهارشنبه پيونگ يانگ در حالی صورت گرفت که گفته می شود، رهبر جوان کره شمالی قرار است ظرف چند روز آينده در نشستی پيرامون به گفته خبرگزاری های کره شمالی یک مسئله‌ای حياتی و يک چرخش اساسی در سیاستهای این کشور سخنانی مهم را بیان نماید.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، يک مقام رسمی کره شمالی در خصوص قطع خط تلفن نظامی به خبرگزاری مرکزی اين کشور گفته است: "در شرايطی که هر لحظه امکان وقوع جنگ وجود دارد، نيازی به برقراری ارتباطات نظامی ميان جنوب و شمال وجود ندارد."

چند هفته قبل هم کره شمالی خط تلفن قرمز را که از آن برای ارتباط ميان مقام‌های دولتی دو کشور استفاده می‌شد قطع کرد.

قطع ارتباط تلفنی نظامی ميان دو کشور جدی ترین تهدید کره شمالی پس از آزمايش موشکی این کشور در ماه دسامبر و آزمايش هسته‌ایش در ماه فوريه می باشد.

اين دو اقدام کره شمالی باعث شد تا سازمان ملل متحد تحريم‌های جديدی بر ضد اين کشور وضع کند که اين موضوع خشم پيونگ يانگ را برانگيخت. کره شمالی از آن زمان در بيانيه‌های مختلف تهديد کرده است که "جنگ، اجتناب‌ناپذير" است و خاک آمريکا را هدف موشک‌های خود قرار می‌دهد.

اوايل روز چهارشنبه کره شمالی از برگزاری نشست فوری دفتر سیاسی حزب کارگران اين کشور خبر داد و شديدا به پارک گيون های، نخستين رييس جمهور زن کره جنوبی، حمله کرد.

کميته اتحاد مسالمت آميز کره شمالی در بيانيه‌ای رییس جمهور کره جنوبی را به «افترا و تحريک آفرینی» متهم کرده است. رييس جمهوری کره جنوبی پیشتر به همسايه شمالی‌اش هشدار داده بود که اگر برنامه توليد سلاح هسته‌ای خود را کنار نگذارد با خطر فروپاشی مواجه خواهد شد.

کميته ياد شده هم در پاسخ به سخنان خانم پارک،گفته است: "اگر وی همچنان بر مواضع خصمانه اش اصرار نماید، با سرنوشت تلخی روبرو خواهد شد."

برخی از تحليلگران در کره جنوبی گفته‌اند که هدف کره شمالی از اين تهديدها، اعمال فشار بر جامعه جهانی برای مذاکره بر اساس شرايط پيونگ يانگ است.

خط تلفن نظامی که قطع شد ، راه ارتباطی ميان فرماندهان ارشد نظامی کره شمالی جنوبی بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
18
156
به دنبال امتیاز گرفتنه ولی با این کاراش فقط مردم خودشو نابود میکنه
پاسخ ها
سید امین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
دنبال هرچی که باشه ، این کاراش به ضرر ایران تموم میشه
با این کاراش ، آمریکا میتونه به افکار عمومی دنیا بگه که اگه ایرانن هم هسته ای بشه همین کارها را انجام میده و حسابی افککار عمومی دنیا را در مورد ما فریب بده...
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
12
110
رهبران کره شمالی حتما فکر میکنن با مدیریت موضوع می تونن اقتصاد پرقدرت کره جنوبی رو دچار تنش کنن و خودشون هم طبعا چیزی برای از دست دادن ندارن البته بشرطی که سررشته کار از دستشون خارج نشه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
1
12
مثل ما به دنبال چیه..هیچی..فقط کشورش را به نابودی می کشاند..ما هم بعد از این همه تحریم و نابودی اقتصاد و زندگی مردم بعد از چند سال باید برویم گفتگو کنیم که برگردیم سر جای اولی که چند سال پیش بودیم..یعنی تحریمها را بردارند تا ما چنین و چنان نکنیم....خوب این چه دردی بود ..اولش که تحریم یه اینصورت نبودیم که حالا پشت سر هم جلسه بگداریم که تحریمها را بردارند...خدایی با این تفکر می خواهید مملکت را به پیشرفت برسانید...
پارسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
0
7
شما توجه کنید که یک جوان در محاصره چندین مسن تر از خودش قرار گرفته و فقط علاقه دارد که دکمه را فشار دهد شاید ژنرالها هم دیگر خسته شده اند و می خواهند کار را یک سره کنند والا این کشورقحطی زده عقب مانده بعد از شلیک بقول خودش موشکهای هسته ای که به نظر هیچکدام از آنها اهداف خود را تخریب نکنند نابود خواهد شد و مردم اسیر این ظالمان هستند که اولین آسیب دیدگان این آقایون خواهند شد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
3
59
امیدوارم در سال مار که اتفاق های جذاب می افتد جنگ جهانی سوم رخ دهد

نادری پیدا نمی گردد امید
کاشکی اسکندری پیدا شود
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
0
9
همه چیز در حال برقرار شدن شرایط اتحاد ویک پارچگی دو کره است درست شبیه آلمان ابتدا نابودی رژیم کره شمالی سپس اتحاد مجدد دو کره!!!
سهيل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
0
7
اين رهبر جوان ديوانه اي بيش نيست كه اگر من بجاي امريكا باشم با خاك يكسانش ميكنم كه ميخواهد قدرت جهاني را در دسبگيرد در حالي مردمش از گرسنگي دارند مي ميميرند به حالش تاسف ميخورم مرگ بر ديكتا تور
عتی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
1
8
قدیم می گفتن عقل که نباشه جون در عذابه ولی این جوانک که از بد روزگار رهبر کره شمالی شده داره با بی عقلی های خودش میلیونها نفر از مردم کشورش را به فنا ونابودی میدهد و هنوز هم ملتفت نیست که مردمش از گرسنگی به همنوع خواری افتادن امیدوارم شر او و حکومتش از سر کره شمالی وجهان کم بشه
نظرات بینندگان