arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۲

آگهی مذهبی تلویزیونی که بی‌موقع پخش می‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: این نکته بر کسی پوشیده نیست که سازمان صداوسیما برای تامین بخشی از درآمد خود به پخش آگهی‌های بازرگانی مبادرت می‌کند.

صد البته نیز که در طول سال‌ها نرخ آگهی‌ها متفاوت شده و زمان پخش آن در میزان مبلغی که آگهی‌دهنده می‌دهد، تاثیر دارد. طی سال‌های اخیر نیز شبکه‌های مختلف پیش از پخش سریال‌ها و برنامه‌های پربیننده یا مسابقات ورزشی اقدام به پخش حجم وسیعی از تبلیغات تلویزیون می‌کنند.

در ایام نوروز امسال هم که شاید تلویزیون بیش از هر زمان دیگری به پخش تبلیغات نیاز دارد، پیش از شروع سریال «پایتخت2» به کارگردانی «سیروس مقدم» که یکی از سریال‌های موفق تلویزیون است حجم بسیاری از تبلیغات را روانه آنتن می‌کند. اما پخش این تبلیغات فقط به پیش از سریال محدود نمی‌شود و معمولا هر شب درست در یکی از حساس‌ترین بخش‌های سریال نیز پخش آگهی‌های بازرگانی آغاز می‌شود.

اما نکته قابل تأمل در این ماجرا وقتی است که زمان درگیری ذهنی مخاطب با سریال و وقفه‌ای که پیش می‌آید و معمولا مخاطب از این رویداد ناراضی است تبلیغاتی روی آنتن می‌رود که از مضامین معنوی بهره گرفته‌اند.

درست هنگامی که نقطه اوج سریال‌ پرمخاطب فرا می‌رسد، یک آگهی‌ با گنبد و گلدسته روی آنتن می‌روند که پخش آنها بی‌موقع است.

پخش تبلیغاتی با مضامین دینی و مذهبی آن هم در زمانی که مخاطب نسبت به این رویداد ناراحت است، اقدامی است که مدیران تلویزیون بیشتر باید به آن توجه کنند.

این تبلیغات که مضمون مذهبی مناسبی هم دارد می تواند در نقطه ای مناسب تر انتخاب شود تا برای مخاطب دافعه ایجاد نکند.
نظرات بینندگان