arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۰ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۲

17 کشته در انفجارهای مهیب کرکوک و بغداد/نماینده آیت‌الله سیستانی در میان زخمی‌شدگان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع امنیتی عراق امروز (جمعه) اعلام کردند، وقوع چندین انفجار بغداد و کرکوک را لرزاند و دست‌کم 17 کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت که نماینده آیت‌الله سیستانی نیز در میان زخمی‌ها است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، یک منبع در پلیس عراق گفت که بر اثر انفجار پنج خودروی بمبگذاری شده که حسینیه‌ها را در شمال و غرب بغداد هدف قرار داده بودند، چندین تن کشته و زخمی شدند.

منابع امنیتی دیگر اعلام کردند، سه خودروی بمبگذاری شده ظهر امروز سه حسینیه در مناطق "البنوک" و "الطالبیة" در شمال بغداد و منطقه "الجهاد" در غرب بغداد را هدف حمله قرار دادند که چندین کشته و زخمی بر جای گذاشت.

طبق گزارش‌ها، آمبولانس‌ها به سرعت به مکان وقوع انفجار آمدند و نیروهای امنیتی مکان را محاصره کرده و مانع از نزدیک شدن مردم به آن شدند.

یک منبع دیگر در پلیس عراق امروز گزارش داد که دو خودروی بمبگذاری شده حسینیه‌ای را در منطقه "القاهره" واقع در شمال بغداد و منطقه "الزعفرانیة" در جنوب بغداد هدف قرار دادند که چندین کشته و زخمی به همراه داشت.

در کرکوک نیز منابع امنیتی اعلام کردند، بر اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده در هنگام ادای نماز جمعه در مسجد شیعیان رسول اعظم در جنوب شهر کرکوک پنج تن از نمازگزاران کشته و 60 تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی در مصاحبه با خبرگزاری الفرات نیوز اعلام کرد، بر اثر انفجار تروریستی خودوری بمبگذاری شده که حسینیه رسول اعظم را هدف گرفت، محسن البطاط، نماینده آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان زخمی شده است.
نظرات بینندگان