arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۲

اولاند از مواضع خود درقبال سوریه کوتاه آمد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بازداشت یک سرباز دیگر سابق ارتش آمریکا به اتهام همکاری با گروهک تروریستی جبهه النصره و عقب نشینی رئیس جمهوری فرانسه از مواضع خود در قبال سوریه از جمله رویدادهای اخیر این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری فرانسه در چرخشی 180 درجه از مواضع خود در قبال سوریه در مصاحبه تلویزیونی با کانال 2 تلویزیون فرانسه گفت: هنوز مطمئن نیستیم که آیا تسلیحات ارسالی به دست مخالفان سوری که با گروههای تروریستی در ارتباط نیستند، می رسد یا خیر.

وی با اشاره به اینکه ارسال سلاح برای مخالفان سوری بسیار زود است، درباره دستیابی تروریستها به تسلیحات ابراز نگرانی کرد و ارسال سلاح برای مخالفان را به لغو تحریم های اتحادیه اروپا درباره ارسال سلاح به سوریه که در ماه مه مطرح شد، منوط کرد.

پایبندی فرانسه به تحریم های اتحادیه اروپا درباره سوریه در حالی است که پاریس و لندن اخیرا بر مواضع خود برای ارسال سلاح به گروههای مخالف نظام سوریه تاکید کرده بودند و حتی پس از مخالفت آلمان و دیگر کشورهای این اتحادیه، تهدید به ارسال سلاح خارج از چارچوب اتحادیه اروپا کردند.

با وجود آنکه تعداد جویندگان کار در فرانسه در پایان ماه فوریه، به حدود 3 میلیون و دویست هزار نفر رسیده است، فرانسوا اولاند در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که مقابله با بیکاری اولویت اصلی دولت وی است.

رسانه های غربی همچنین در خبر دیگری از بازداشت " اریک هارون" سرباز سابق ارتش آمریکا به اتهام همکاری با گروهک تروریستی جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه و پیوستن به تروریست ها در سال جاری خبر دادند که با حمایت شماری از کشورهای غربی و عربی علیه دولت بشار اسد اقدام می کند.

نظرات بینندگان