arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۴۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۳ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۲

اظهارات نامفهوم صالحی: مناسبات با عربستان روز بروز در حال بهتر شدن است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا - وزیر امورخارجه کشورمان گفت: طرح ساخت نیروگاه ˈعینیˈ بر روی رودخانه زرفشان در شمال تاجیکستان بزودی توسط ایران آغاز می شود.

علی اکبر صالحی روز جمعه در حاشیه نشست مجمع گفت و گوی همکاری آسیایی در گفت و گو با خبرنگاران در شهر دوشنبه افزود: در دیدار با رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان در باره طرحهای اجرا شده در دست اجرا و آینده بحث و بررسی و توافق شد.

وی گفت: در این دیدار ایران آمادگی خود را برای اجرای طرح نیروگاه عینی در شمال تاجیکستان بعد از اجرای کامل طرح نیروگاه سنگ توده 2 اعلام کرد.

صالحی افزود: مهندسین ایرانی، تحقیقات و آزمایشهای فنی لازم برای اجرای نیروگاه عینی انجام داده اند و بعد از اتمام نهایی نیروگاه سنگ توده 2 که در جنوب تاجیکستان آماده راه اندازی شده است، متخصصین شرکت ایرانی برای اجرای مراحل ساختمانی نیروگاه عینی به این مکان منتقل خواهند شد.

وی همچنین در باره مناسبات ایران با عربستان گفت که مناسبات ایران با این کشور روز بروز در حال بهتر شدن است.

به گزارش ایرنا، عملیات احداث سد و نیروگاه 220 مگاواتی سنگ توده 2 در بهمن ماه 1385 توسط یک شرکت ایرانی که در تاجیکستان شرکت مشترک ˈسنگابˈ را تاسیس کرد، بر روی رودخانه ˈوخشˈ در استان ˈختلانˈ آغاز شد.

ارزش قرارداد ساخت این سد و نیروگاه 220 میلیون دلار است که سهم تاجیکستان 40 میلیون دلار و جمهوری اسلامی ایران 180 میلیون دلار است.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده، بعد از راه اندازی کامل فاز های اول و دوم این نیروگاه، 220 مگاوات برق تولیدی این پروژه مهم، وارد شبکه انتقال برق تاجیکستان خواهد شد.

تجربه احداث سنگ توده 2 در اجرایی شدن طرح نیروگاه ˈعینیˈ بر روی رود ˈزرافشانˈ در شمال تاجیکستان نیز توسط ایران انجام خواهد شد.

همچنین صالحی در ملاقات با ˈارلان ادریس اف ˈ وزیر امور خارجه قزاقستان نیز از تلاشهای این کشور برای برپایی و میزبانی خوب نشست هسته ای آلماتی قدردانی کرد و گفت که مناسبات و روابط دو کشور در سطح عالی قرار دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
0
69
کاملاً پیداست!
نظرات بینندگان