arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
فیگارو خبر داد:

درمان اعضای زخمی شده ارتش آزاد سوریه در بیمارستان های اسراییل!

روزنامه فیگارو در گزارشی به اتفاق نادری در منطقه خاورمیانه توجه کرده است: درمان برخی از اعضای زخمی شده ارتش آزاد سوریه در بیمارستان های اسراییل.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه فیگارو در گزارشی به اتفاق نادری در منطقه خاورمیانه توجه کرده است: درمان برخی از اعضای زخمی شده ارتش آزاد سوریه در بیمارستان های اسراییل.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ این روزنامه در این گزارش خود نوشته است:« بر نقطه ای مرتفع در بلندی های جولان ارتش اسراییل یک بیمارستان صحرایی ساخته است تا در آنجا شورشی های سوری را درمان کند.

این ابتکار روز گذشته توسط برخی از رسانه ها اعلام شد. در مقابل، مقامات نظامی اسراییل هم مجبور به نشان دادن واکنش شدند، مقامات ارتشی اسراییل برای کم اهمیت جلوه دادن این موضوع، آن را یک تیم درمانی کوچک توصیف کرده اند و گفته اند که در این زمینه به صورت موردی دخالت کرده اند.

با این حال روزنامه فیگارو در ادامه گزارش خود نوشته است:« تعداد زیادی از شبه نظامیان سوری طی هفته های اخیر در این بیمارستان صحرایی درمان شده اند.

یازده زخمی که وضعیت وخیمتری داشته اند به بیمارستان نهاریه و سفد در شمال اسراییل منتقل شده اند؛ با این احتساب هشت زخمی در محل درمان شده اند و به خاک سوریه بازگشته اند، دو زخمی دیگر همچنان در همین بیمارستان صحرایی اسراییلی در حال مداوا هستند و البته نفر سومی که به شدت زخمی شده بود ، روز چهارشنبه فوت کرد.»

اسرائیل: این کار ما بشردوستانه است!
 آیا جهادگران القاعده می توانند از این طریق، به خاک اسرائیل نفوذ کنند؟

این روزنامه در ادامه گزارش خود از بیمارستان صحرایی اسراییل در مرز با سوریه که هدفش درمان نیروهای زخمی ارتش آزاد است نوشته:« تمامی مسوولان اسراییلی که در رسانه ها در مورد این اقدام دولت نتانیاهو دست به اظهارنظر زده اند آن را اقدامی بشردوستانه توصیف کرده اند! و گفته اند این موضوع نشان دهنده هیچ تغییری در سیاست های اسراییل نیست و اسراییل همچنان از پذیرفتن پناهجویان سوری سر باز میزند، درست برخلاف ترکیه و اردن!

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ فیگارو در ادامه این گزارش خود نوشته است:« سرویس امنیتی اسراییل همچنین این هراس را دارد که در صورت بازکردن مرزها، جهادگرایان القاعده تحت پوشش پناهجویان به داخل خاک فلسطین اشغالی نفوذ کنند.»

این روزنامه همچنین به این نکته اشاره کرده است که حتی نیروهای بشار اسد نیز میتوانند از همین طریق به داخل خاک اسراییل نفوذ کنند، همانگونه که پیش از این به کمپ های پناهجویان در اردن نفوذ کرده اند.
نظرات بینندگان