arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۲ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۲

گجتهای جذاب خانگی با فناوری روز/ یخچال اندرویدی و چنگال هوشند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اجاق گازی که پیامک ارسال می کند، یخچالی با سیستم عامل اندروید، قهوه سازی که قهوه را مطابق سلیقه شما در لیوان می ریزد و تخم مرغ کوچکی که همه دستگاه های برقی روشن مانده را خاموش می کند تنها برخی از گجتهایی هستند که محققان و طراحان در سالی که گذشت برای استفاده کاربران خانگی و علاقمند به فناوریهای روز دنیا طراحی و عرضه کردند.

اجاقی گاز مجهز به WiFi که با پیامک کار می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، شرکتی انگلیسی با قدمت 80 ساله در ساخت اجاق گاز با وارد شدن به عصر دیجیتال مدل جدیدی از یک اجاق ارائه کرد که می‌توان با ارسال پیامک آن را کنترل کرد.

اجاق جدید شرکت انگلیسی " AGA cooker" در برگیرنده یک سیم کارت است که می تواند با دریافت پیامک فعال شود. اجاقهای جدید این شرکت قابل برنامه ریزی است و زمانی که کاربر به آن نیاز دارد به درجه پخت می رسند.

زمانی که این اجاق نصب شد، شما یک شماره تلفن را در تلفن خود ذخیره می کنید و زمانی که می خواهید با آن کار کنید، این اجاق با یک پیامک فرمان شما را اجرایی می کند. وقتی پیامک ارسال شد، شما پاسخی دریافت می کنید که برای مثال نوشته "اجاق برشته کردن فعال شد".

یخچالی با سیستم عامل اندروید

در عصر فناوریهای پیشرفته حتی یخچالها هم هوشمند شده اند، به طوریکه یک مدل جدید در سال گذشته ارائه شد که دارای برنامه های اجرایی برای کمک به کاربر در انتخاب دستور غذا، تهیه لیست خرید و مدیریت تاریخ انقضای مواد غذایی است.

یخچال فریزر مدل T9000 که توسط شرکت سامسونگ ارائه شده دارای صفحه لمسی 10 اینچی قابلیت اتصال به WiFi است و دربرگیرنده برنامه ای اجرایی چون Epicurious برای دستورات غذایی و Evernote برای یادداشت برداری است.

قهوه‌سازی که قهوه را مطابق سلیقه افراد در فنجان می‌ریزد

شاید ابداع دستگاه قهوه سازی که به یک اسکنر انگشت مجهز است و می داند که هرکس دوست دارد چگونه قهوه خود را بخورد، پایانی برای فعالیت کافی شاپها باشد.

شرکت تولید لوازم الکتریکی فیلیپس با ارائه دستگاه سائسکو زلسیس آی دی (Philips Saeco Xelsis ID)  که می تواند اثر انگشت شش نفر را ذخیره کرده و اطلاعات مربوط به علاقه آنها نسبت به قهوه را در خود نگاه دارد می تواند تحولی در تولیددستگاه های قهوه ساز خانگی رقم بزند.

قاشق و چنگال هوشمندی که لقمه‌ها را می‌شمارد

یکی از گجتهای جالبی که از امروز در نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیک به نمایش گذاشته می شود، قاشق و چنگالی است که می تواند طول مدت غذا خوردن، مدت بین هر لقمه و تعداد لقمه ها را محاسبه کند.

درحالی که غذا می خورید قاشق و چنگال هوشمندتان تمام اطلاعاتی که درباره غذاخوردن شما ثبت می کند به یک برنامه اجرایی روی تلفن هوشمند شما با سیستم عامل اندروید و یا iOS ارسال می کند و شما با این اطلاعات و بازخوردها می توانید عادات غذاخوردنتان را بررسی کنید.

این اطلاعات همچنین از طریق یک رابط کاربری سبک ردگیری رکوردهای ورزشی در اینترنت قابل مشاهده می شود. از سوی دیگر برنامه های اجرایی بسیاری برای تلفنهای هوشمند این اطلاعات را دریافت می کند و این امکان را به کاربر می دهد که عادات غذاخوردن خود را دنبال کند.

ابداع یک کباب پز بدون دود ویژه استفاده در آپارتمان

ابداع یک کباب پز طعم واقعی کباب را داخل فضای آپارتمان مهیا کرده بدون آنکه پس از لذت بردن از طعم از دود و شستن آن احساس ناراحتی کنید.

برای بسیاری از افراد پیک نیک رفتن و کباب درست کردن تنها محدود به ماه های گرم سال و بیرون است تا بتوانند از دور هم بودن در فضای باز لذت ببرند، اما زمانی که هوا نامساعد می شود تمام این لذت تمام شده و از بین می رود.

با ابداع یک کباب پز بدون دود آپارتمانی اکنون بسیاری از افراد می توانند در تمام فصول سال حتی در فصول سرد کباب درست کرده و در کنار هم باشند. این کباب پز گزینه هایی برای برگزاری این رویداد داخل فضای منزل را فراهم می کند.

ابداع چرخ سبز برای پرورش باغچه کوچک آپارتمانی

یک شرکت طراحی ایتالیایی با الهام گرفتن از ایده قدیمی ناسا مبنی بر پرورش گیاهان در یک چرخ دوار، اقدام به طراحی یک چرخ سبز کرد تا افرادی که در آپارتمان هایی با فضای کوچک و کم نور زندگی می‌کنند، بتوانند از پرورش گیاهان لذت ببرند.

ناسا در دهه 80 طرح اولیه سیستمی برای پرورش گیاهان و سبزیجات خوردنی را در فضاپیماها که دارای گرانش صفر هستند، ارائه داد. اگرچه این ایده هیچگاه عملی نشد و از طرحهای روی کاغذ فراتر نرفت اما این سیستم دربرگیرنده یک حلقه دوار بود که از فرآیند رشد و نمو گیاهان در آبهای مغذی بهره می برد.

دم کردن سریع چای با یک دستگاه جدید

دانشمندان دستگاه جدیدی ساختند که می تواند چای را فقط در دو دقیقه دم کند.

با ساخت چنین دستگاهی دیگر نیاز به چای کیسه ای فوری نیست و چای در زمان بسیار کمتری نسبت به قوری های معمولی و با کیفیت مناسبی دم می کشد.

شرکت مشاوران کمبریج  مبتکر این چای ساز معتقد است دستگاه آنها می تواند با استفاده از غلاف یا کپسول هایی که با برگ های چای پرشده اند و با سرعت بسیار بالایی می چرخند، چای را به مرحله بعدی ببرد.

چاپگرهای سه بعدی ویژه کاربر خانگی

همزمان با سرعت چشمگیر فناوری، ورود چاپگرهای سه بعدی به عرصه زندگی دیجیتال می تواند علاوه بر برطرف کردن نیاز کاربر به تولید وسائل مورد نظر خود، زمینه های تازه ای در هنر و خلاقیت کالاهای تولیدی ایجاد کند.

این چاپگرهای سه بعدی که به زودی به طور گسترده رونمایی می شوند " کیوبیفای" (مکعبی کردن) نام دارد و می توانند الگوهای پیچیده ای را با استفاده از برنامه های رایانه ای برای ایجاد یک مدل سه بعدی از شی مورد نظر ایجاد کند تا کاربر پس از آن طرح را برای چاپ به چاپگر ارسال کند، درست همانطوری که یک کاغذ و متن را چاپ می کنید.

لگوها و قالبها از سایتهای اینترنتی قابل دانلود است تا کاربر بتواند  به همان نحوی که به دنبال کتاب الکترونیکی، فیلم و موسیقی است بتواند یک طرح سه بعدی را چون طرح یک قاشق سه بعدی را جستجو کرده و پس از آن طرحی را که می خواهد را انتخاب کرده و پس از آن دکمه چاپ را فشار داده و شی ساخته شده را در مقابل چشم و ببیند.

شارژ تمام دستگاه های الکترونیکی خانه

با افزایش تعداد ابزارهای الکترونیکی در همه خانه ها خروجی های برق برای ابزارها و وسائلی که باید شارژ شوند اهمیت یافته است، ابداع یک شارژر جدید با هدف ارائه یک خروجی برق برای تمام ابزارهای الکترونیکی می‌تواند پایانی برای تمام شارژرهای خانگی باشد.

قسمت جلویی این دستگاه شارژر پورت های یو اس بی از 2 تا 10 ولت است که می تواند برای تمام انواع وسایل قابل حمل چون تبلتها قابل استفاده باشد.

در قسمت بالایی این وسیله 6 رابط قابل تنظیم وجود دارد که می تواند به یو اس بی با ابعاد مختلف متصل شود. سیم تمام این رابطها بلند می شود تا بتوان از هر کدام از ابزارها درحال شارژ شدن استفاده کرد.

فناوری خاموش کردن وسایل الکترونیکی خانه

پدر یک خانواده پنج نفره به قدری نسبت به روشن ماندن دستگاه‌های تلویزیون، رایانه و سایر وسایل برقی حساسیت نشان داد تا سرانجام دستگاهی با عنوان تخم مرغ انرژی ابداع کرد که می‌تواند علیه مصرف برق در اتاق خالی وارد عمل شود.

برایان اونیلی 37 ساله که سه فرزند دارد این دستگاه را به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی ابداع کرد تا هم هزینه های برق مصرفی را کاهش داده و هم در راه حفظ محیط زیست گام برداشته باشد.

این دستگاه که تخم مرغ انرژی نامگذاری شده از فناوری هوشمندانه ای برای احساس اینکه یک اتاق خالی است و وسائل الکتریکی آن روشن مانده استفاده می کند.

نظرات بینندگان