arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۲

ژاپن، تهديدات کره شمالي براي به راه انداختن جنگ را محکوم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سخنگوی دولت ژاپن، تهدیدات کره شمالی در خصوص حمله به پایگاههای امریکا در شرق آسیا را محکوم کرد.
به گزارش انتخاب، یوشیهیده سوگا سخنگوی دولت ژاپن تهدیدات روز یکشنبه کره شمالی برای به راه انداختن جنگ هسته ای را محکوم و اعلام کرد ژاپن در وضع «آماده باش کامل» قرار دارد. سوگا افزود « با توجه به این اقدامات کره شمالی، ژاپن می کوشد تا حد امکان اطلاعات جمع آوری کند. ما قویاً می خواهیم که کره شمالی هیچ یک از اقدامات تحریک آمیز خود را عملی نکند».
رسانه های دولتی کره شمالی روز شنبه اعلام کردند روابط این کشور با کره جنوبی وارد مرحله جنگ شده است و به همه مسائل مرزی نیز به شیوه مقتضی در زمان جنگ رسیدگی خواهد شد.
رزمایش مشترک نیروهای آمریکا و کره جنوبی در کنار تحریم های اخیر سازمان ملل علیه کره شمالی به علت آزمایش هسته ای این کشور، خشم پیونگ یانگ را برانگیخته است.
کارشناسان، تهدیدهای اخیر کره شمالی را در راستای افزایش وفاداری داخلی به کیم جونگ اون رهبر جوان این کشور و همچنین تقویت اعتبار نظامی او ارزیابی می کنند.
وزیر ارشد و سخنگوی دولت ژاپن، ادامه این رفتار از سوی کره شمالی را « فوق العاده تأسف بار» خواند. پایگاه های نظامی آمریکا یکی از اهدافی بود که در صورت آغاز جنگ در شبه جزیره کره، قرار است به آنها حمله شود.
نظرات بینندگان