arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۲

هشت لنج در بندعباس طعمه حریق شد

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی بندرعباس، با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در اسکله صیادی، گفت: متاسفانه دستگاه‌های مرتبط در اینگونه عملیات‌ها، همکاری لازم را ندارند و به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: درباره آتش‌سوزی صبح امروز در اسکله صیادی پشت‌شهر بندرعباس، با بیان اینکه این حادثه ساعت 7 و 43 ثانیه به مرکز اطلاع‌رسانی شد، افزود: با دریافت این خبر بلافاصله از ایستگاه شش و هفت خودروهای آتش‌نشانی همراه با نیرو به محل اعزام شدند.

جنگی با اشاره به اینکه حدود هفت، هشت لنج در کنار هم قرار داشتند و هنگام رسیدن نیروهای آتش‌نشانی دو فروند از آنها آتش گرفته بود، خاطرنشان کرد: همزمان با ورود نیروهای آتش‌نشانی شهری به بنادر نیز اعلام شد تا در انجام هرچه بهتر عملیات ما را همراهی کنند.

معاون عملیات آتش نشانی بندرعباس با اشاره به وجود شناورهای آتش خوار در اداره کل بنادر استان، گفت: متاسفانه مدت زمان رسیدن آتش‌خوار به مکان موردنظر طولانی شد و شناورهای مذکور حدود یک ساعت و نیم پس از اعلام ما به مکان آتش سوزی رسیدند.

جنگی با اشاره به استفاده از شناورهای محلی و همچنین شناورهای سازمان آتش نشانی برای خاموش کردن لنج‌ها، تصریح کرد: پس از رسیدن شناورهای آتش خوار به مکان حادثه، اعلام شد که آبخور حوضچه کم است و نهایتا آنها شرایط استفاده از آتش خوار نیز فراهم نشد.

وی با بیان اینکه علاوه بر استفاده از شناور، از روی موج شکن نیز با استفاده از ماشین‌های آتش نشانی کار اطفاء حریق را دنبال کردیم، افزود: تعدادی دیگر از لنج‌ها نیز نجات داده شدند، اما علت حادثه هنوز مشخص نیست و این مسئله در دست بررسی است.

جنگی با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشته، اضافه کرد: در این حادثه یک لنج چوبی به علت سوراخ شدن ناشی از آتش سوزی به گل نشست و همچنین آتش به شش یا هفت لنج دیگر نیز سرایت کرد.

جنگی با بیان اینکه قرار بوده طبق اعلام بنادر استان در بندر شهیدحقانی ایستگاه آتش نشانی مستقر باشد، اما این اتفاق نیفتاده است، تصریح کرد: وقتی اعلام می‌شود شناور موردنیاز در فلان نقطه مستقر است، باید در همان مکان باشد تا در مواقع اینچنینی از آن استفاده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ادارات مرتبط باید همکاری لازم با آتش‌نشانی را داشته باشند، تصریح کرد: در جلسات اعلام می‌کنند که اگر مشکلی باشد، با آتش نشانی تعامل خواهیم داشت اما در عمل اینگونه نیست.
نظرات بینندگان