arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۲

دروغ‌های آوریل در دنیای فن‌آوری اطلاعات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روز اول آوریل بازار دروغ‌پردازی‌ها در سراسر جهان داغ می‌شود و در این میان دروغ‌های دنیای فناوری اطلاعات به واسطه نفوذ عمیق در میان مردم از تاثیر بیشتری برخوردار هستند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات جهان در روز اول آوریل بیکار نبودند و دروغ‌های بزرگی سر هم کردند که در ادامه مهمترین آنها را مرور می‌کنیم:

گوگل و نقشه گنج

شرکت گوگل در یکی از مهمترین دروغ‌های روز اول آوریل با انتشار ویدئویی اعلام کرد که نقشه‌های گنج نمایی به سرویس گوگل مپ اضافه کرده است. گوگل در این ویدئو از کاربران خواسته است تا به کشف گنج‌هایی که در سراسر جهان وجود دارد کمک کنند.

تویتر و توئیت‌های پولی

توئیتر روز گذشته اعلام کرد که کاربران این شبکه اجتماعی در صورت استفاده از حروف صدادار در توئیت‌های خود باید پول پرداخت کنند. توئیتر در اطلاعیه‌ای در این خصوص نوشت: هر کسی می‌تواند از خدمات اولیه ما استفاده کند، اما این خدمات تنها رایگان شامل حروف صدادار می‌شود.

جیمیل بلو

شرکت گوگل در دروغ دوم خود اعلام کرد که اقدام به طراحی دوباره سرویس جیمیل کرده است و در این طراحی دوباره همه چیز در جیمیل به رنگ آبی تغییر پیدا کرده است.

سونی Animalia

شرکت سونی نیز در دروغ آوریل خود از کشف یک بازار جدید خبر داده است که به گفته این شرکت تاکنون هیچ شرکت دیگری به آن فکر نکرده بود. سونی در این دروغ خود از طراحی و تولید محصولات جدید خود برای حیوانات خبر داده بود.

درختان هوشمند سامسونگ

شرکت سامسونگ نیز در دروغ آوریل خود از طراحی و تولید درخت هوشمندی خبر داده بود که قادر است تا رطوبت خانه را در سطح مطلوبی حفظ کند. به گفته سامسونگ این درخت همچنین این توانایی را دارد تا هوای محیط را پاکیزه نگه‌داشته و رایحه مطبوعی نیز تولید کند.

توشیبا Shibasphere

شرکت توشیبا هم تلاش کرد تا از قافله عقب نماند و به همین رو در ویدئویی از یک کامپیوتر جدید گردی پرده برداشت که دارای پردازشگر 12 هسته‌ای بوده و با دارا بودن هشت پورت HDMI برابر 8192 مگا بایت GDDR RAM داشت.

دماغ گوگل

گوگل در دروغ سوم خود از قابلیت جدیدی با نام "دماغ گوگل" پرده برداشت. گوگل در ویدئویی در این خصوص اعلام کرد که کاربران با استفاده از دماغ گوگل می‌توانند بوی هر چیزی را که در اینترنت جستجو می‌کنند، حس کنند.

پایان کار یوتیوب

چهارمین دروغ گوگل نیز به یوتیوب و پایان فعالیت این وب‌سایت اشتراک‌گذاری فیلم اختصاص داشت. گوگل در ویدئوی خود در این خصوص عنوان کرده بود که دیگر هیچ ویدئویی در یوتیوب منتشر نمی‌شود و از این به بعد مسوولان این سایت تمامی ویدئویی‌هایی را که در مدت هشت سال گذشته در این سایت بارگذاری شده را مورد بررسی قرار داده و و به بهترین ویدئو جایزه خواهند داد.

نظرات بینندگان