arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۰۳۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۲ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۲

مصرف ماهي ، طول عمر را افزايش مي دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محققان علوم پزشکی اعلام کردند افراد شصت و پنج ساله و بالاتر که میزان مصرف ماهی در آنان بالاست به طور متوسط ، دو سال بیشتر از همسالان خود ، عمر می کنند.

به گزارش انتخاب، دانشمندان می گویند کسانی که میزان اسید چرب اومگا سه در بدنشان بالا است به طور کلی به میزان بیست و هفت درصد کمتر از دیگران در خطر مرگ قرار دارند و میزان خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی در آنان ، سی و پنج درصد کمتر از کسانی است که امگا سه بدنشان کم است.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد می گویند با بررسی شانزده ساله بر روی دو هزار و هفتصد آمریکایی شصت و پنج ساله و بالاتر به این نتایج دست یافته اند.

محققان می گویند مصرف برخی انواع ماهی همچون قزل آلا ، ماهی تن ، ماهی پهن ، ساردین ،‌ شاه ماهی و ماهی خال دار ، خطر مرگ را به کمترین میزان ممکن کاهش می دهد.

دانشمندان می گویند دوکوزاهگزا انوئیک اسید موجود در ماهی به طور جدی در کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های کرونر قلبی تاثیر دارد.

همچنین ماده ایکوزا پنتاانوئیک اسید موجود در ماهی ، به کمتر شدن خطر مرگ ناشی از بیماری های غیر قلبی کمک می کند و نیز ماده دوکوزا ساپنتانوئیک اسید به کمتر شدن خطر مرگ ناشی از سکته مغزی منجر می شود.

دکتر داریوش مظفریان ، استادیار بخش همه گیرشناسی دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد می گوید یافته های ما نشان می دهد مصرف روغن ماهی به کاهش بیماری های قلبی عروقی کمک می کند و در نهایت به افزایش طول عمر اشخاص می انجامد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، دکتر مظفریان می گوید مصرف ماهی دست کم باید دو وعده در هفته باشد تا این نتایج حاصل شوند.
نظرات بینندگان