arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۰۳۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۲ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۲

ارتباط بين ريزش مو و ابتلا به سرطان پروستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جدیدترین پژوهش های صورت گرفته در آمریکا نشان می دهد بین ریزش زودهنگام موی سر و ابتلا به بیماری سرطان پروستان ارتباط وجود دارد .

به گزارش انتخاب، براساس این پژوهش که از سوی دانشمندان آمریکایی صورت گرفته است افرادی که مبتلا به ریزش مو می شوند به ویژه آنهائیکه موی آنها زودهنگام می ریزد بیش از دیگران به بیماری سرطان پروستات مبتلا می شوند . تا پیش از این ،‌آزمایش های صورت گرفته درباره وجود ارتباط بین ریزش مو و بیماری سرطان پروستان ،‌نتایج ضد و نقیضی داشته است اما در آزمایش های جدید که روی گروهی از مردان آمریکایی آفریقایی الاصل و گروهی از مردان سفید پوست صورت گرفت ، نتایج به دست آمده وجود ارتباط بین این دو مسئله را اثبات کرد.

براساس این پژوهش ،‌مردان و پسرانی که مبتلا به هر مرحله از ریزش مو هستند به میزان 69 درصد بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماری سرطان پروستات هستند . همچنین مردانی که از ناحیه جلوی سر دچار ریزش مو شده اند در دهه ششم عمرشان ،شش برابر بیش از دیگران در معرض ابتلا به این بیماری اند .

در بخشی از این پژوهش افزوده شده احتمال ابتلا به سرطان پروستان بسته به نوع ریزش مو متفاوت است و ریزش موهای جلوی سر در مقایسه با ریزش موهای بالای سر ، احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد این نتیجه با نتایج به دست آمده در سابق که ارتباطی بین نوع ریزش و ابتلا به بیماری سرطان پروستات نمی دید ، تفاوت اساسی دارد .

به گزارش خبرگزاری دولتی اردن از واشنگتن ، پژوهشگران آمریکایی خاطر نشان کردند علیرغم محدودیت پژوهش صورت گرفته که در آن بیش از 500 نفر شرکت داشتند ، اما نتایج بسیار مهمی به دست آمد زیرا برای شناسایی افرادی که به بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماری سرطان پروستات قرار دارند قواعد و معیارهای جدیدی ارائه داده است .
نظرات بینندگان