arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۱ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۲

جان کری: حقیقتا نگران مصر هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد کشورش از اوضاع سیاسی، اقتصادی و حقوق بشر در مصر بسیار نگران است.

به گزارش انتخاب، جان کری بعد از گذشت یک ماه از دیدار از قاهره، پایتخت مصر که در جریان آن آمریکا دویست و پنجاه میلیون دلار کمک به مصر اختصاص داد، این مطلب را اعلام کرد.

کری در کنفرانسی مطبوعاتی به همراه یونگ بیونگ-سی، همتای کره جنوبی خود اعلام کرد « راجع به مسیری که ظاهرا مصر در پیش گرفته است، ما در دولت اوباما حقیقتا برای این کشور نگران هستیم ».

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد « ما امیدواریم برای تغییر این مسیر هنوز زمانی باقیمانده باشد. اما بازداشت های اخیر، خشونت در خیابان ها، و این امر که مخالفان در روند سیاسی دخالت داده نشده اند، این ها همه منبع نگرانی عمیقی است ».

وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعمال محدودیت بیش از پیش شدید برای آزادی بیان در مصر را با استناد به پرونده یک طنزنویس مصری که به اتهام دشنام به اسلام و محمد مرسی تحت پیگرد قرار گرفته بود، محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، کری همچنین گفت « ما بسیار تلاش کردیم تا مواضع دولت مصر با مخالفان به هم نزدیک شود، مصر با صندوق بین المللی پول توافقنامه ای امضا و برای تغییر دادن اقتصاد و بهبود زندگی شهروندان خود مقرراتی وضع کند ».
نظرات بینندگان