arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۱ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۲

مذاکره‌کنندگان ایرانی عازم آلماتی شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر نوشت:

تیم مذاکرات هسته ای ایران به سرپرستی سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی برای مذاکره با گروه 1+5 عازم آلماتی شد.

مذاکره کنندگان ایرانی عصر امروز چهارشنبه راهی آلماتی شدند تا دور دیگری از مذاکرات را با پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل ؛ آمریکا، فرانسه، چین، انگلیس و روسیه؛ و آلمان درباره موضوع هسته ای ایران برگزار کنند.

سید عباس عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه، علی باقری معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی، حمیدرضا عسگری مشاور وزارت خارجه و رسول موحدیان سفیر سابق ایران در لندن سعید جلیلی را در این سفر همراهی می‌کنند و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست هیات 1+5 را بر عهده دارد.

 این مذاکرات که مذاکرات آلماتی 2 نام گرفته است، قرار است روزهای جمعه و شنبه 16 و 17 فروردین ماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شود.

 در مذاکرات آلماتی یک که هشتم و نهم اسفند 1391 در این شهر برگزار شد، طرفین توافق کردند که پس از گفت‌وگوهای کارشناسی و فنی در 28 اسفندماه در استانبول بار دیگر در فروردین ماه در آلماتی مذاکره کنند.

 گروه 1+5 در مذاکرات آلماتی یک، در پیشنهادی جدید به ایران خواستار تعلیق فعالیت غنی‌سازی 20 درصدی ایران و محدود شدن فعالیت‌های جاری در تأسیسات فردو شده بودند و در مقابل وعده کاهش تحریم ها را مطرح کردند.
 مذاکرات آلماتی 2 هشتمین دور مذاکرات ایران و ا+5 از تابستان 87 تا کنون است.
نظرات بینندگان