arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۲۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۲
اگر حوادث همان گونه پیش رود که تا کنون پیش رفته

فرانسه: سوریه دو بخش می شود، یک بخش آن را ایران برمی دارد و یک طرف دیگرش را القاعده!

وزیر خارجه فرانسه گفت: اگر حوادث همان گونه پیش رود که تا کنون پیش رفته است سوریه متلاشی خواهد شد و یک طرف آن را ایران و سوریه برمی دارند و طرف دیگر به دست سنی‌های افراطی و القاعده خواهد افتاد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فابیوس گفت که اگر حوادث همان گونه پیش رود که تا کنون پیش رفته است سوریه متلاشی خواهد شد و یک طرف آن را ایران و سوریه برمی دارند و طرف دیگر به دست سنی‌های افراطی و القاعده خواهد افتاد

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه امروز بار دیگر تاکید کرد که موضع کشورش درباره ارسال سلاح برای اپوزیسیون سوریه هنوز روشن نیست، چرا که هنوز نمی داند که آیا می تواند به مخالفان سوریه اعتماد داشته باشد یا نه؟

وزیر خارجه فرانسه که با یک تلویزیون فرانسوی مصاحبه میکرد، پیش بینی کرد که تا پایان ماه مه قادر خواهد بود در این باره تصمیم بگیرد.

او اضافه کرد که تا آن زمان وی نمی تواند بگوید که برای اپوزیسیون سوریه اسلحه خواهند فرستاد یا نه. باید یادآوری کرد که در هفته های اخیر پاریس بشدت می کوشید کشورهای دیگر اروپائی را متقاعد کند که برای شورشیان سوریه اسلحه بفرستند.

فابیوس تذکر داد که "ما باید یک تحقیقات جدی انجام دهیم تا بفهمیم با چه کسانی سر و کار داریم."

"ما هفته آینده در لندن یک جلسه خواهیم داشت تا به اتفاق بقیه وزرای خارجه هشت کشور صنعتی جهان در این باره صحبت کنیم. ما از معاذ الخطیب (رهبر اپوزیسیون) و قصان هیتو (نخست وزیر موقت و منتخب ائتلاف ملی سوریه) و نیز سلیم ادریس (فرمانده ارتش آزاد سوریه) دعوت کرده ایم که در این همایش شرکت کنند."

فابیوس تاکید کرد که در این همایش ما در مقابل خود کسانی را خواهیم داشت که باید بفهمیم آیا قابل اعتماد هستند یا نه. او بطور غیر مستقیم اعتراف کرد که پایتخت های اروپائی نسبت به صلاحیت اپوزیسیون سوریه – که بعقیده او پراکنده و بد سازمان یافته هستند- تردید دارند.

فابیوس گفت که اگر حوادث همان گونه پیش رود که تا کنون پیش رفته است سوریه متلاشی خواهد شد و یک طرف آن را ایران و سوریه بر می دارند و طرف دیگر بدست سنی های افراطی و القاعده خواهد افتاد.

بعقیده لوران فابیوس برای اجتناب از این حادثه باید بدنبال یک انتقال قدرت بود که عناصر معقول اپوزیسیون و نیز برخی عوامل رژیم، و البته نه بشار اسد، در آن شرکت داشته باشند.

ویلیام هاگ وزیر خارجه انگلستان در روز های ده و یازده آوریل میزبان وزرای خارجه کشورهای صنعتی جهان است تا درباره آینده سوریه مذاکره کنند
نظرات بینندگان