arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۸۹

دلیل نامگذاری میدان تحریر به این نام در قاهره چیست؟

میدان تحریر قاهره پس از مبارزات مردم مصر در سال یکهزار و نهصد و پنجاه و دو که به اشغالگری نیروهای انگلیسی در این کشور خاتمه داد به این اسم نامگذاری شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگـزاری آلمان در گزارشی از قاهره نوشت: میدان تحریر قاهره پس از مبارزات مردم مصر در سال یکهزار و نهصد و پنجاه و دو که به اشغالگری نیروهای انگلیسی در این کشور خاتمه داد به این اسم نامگذاری شد.
 
به گزارش خبرگزاری انتخاب، این درحالی است که مردم مصرهم اکنون این میدان را "میدان نبرد دموکراسی" می نامند،زیرا این محل یکی از مراکز اصلی تظاهرات اخیر مردم مصر بوده است. التحریر به معنای آزادی است.

در حال حاضر سیمهای خاردار و تانکهای ارتش مصر در ورودی میدان تحریر به چشم می خورد و بخشی از این محوطه به یک بیمارستان موقت جهت درمان مجروحان اختصاص یافته است.

بسیاری از افرادی که در این میدان حضور پیدا می کنند تنها قصد دارند اعتراضات خود را به شیوه ای مسالمت آمیز به اطلاع دولت برسانند اما ورود به این محوطه، وقوع درگیری را اجتناب ناپذیر می کند.

برخی از معترضان روز جمعه طنابی رااز یکی از تیرهای برق میدان تحریر آویزان کرده بودند و در کنار آن شعار نوشته ای نصب کرده بودند با این مضمون که "مبارک، این سرنوشت تو است!"

شعار نوشته هایی که خواستار محاکمه شدن مبارک و دست اندرکاران حکومت وی هستند نیز به تعداد زیاد در محوطه این میدان به چشم می خورد.
نظرات بینندگان