arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۳۷۸
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۳ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۲

بروجردی: با دیپلمات عربستانی برخورد جدی شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید درچارچوب قوانین بین‌المللي با دیپلمات خاطی عربستان برخورد شود.

"علاءالدین بروجردی" نماینده بروجرد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سانحه تصادف ديپلمات مست عربستاني با يك شهروند كشورمان اظهارداشت: بارها اعلام کردیم که در این زمینه اقدامات لازم انجام شود و برخورد جدي با دیپلمات خاطی عربستان يك ضرورت غير قابل انكار است.

وی افزود: در این رابطه نخست باید حق و حقوق شهروند ایرانی در اثر این حادثه جان خود را از دست داده است استیفاء و برگردانده شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: باید در چارچوب مقررات بین‌المللی با این دیپلمات خاطی برخورد شود، ضمن اين كه  وزارت امور خارجه در این زمینه مسئول است.

گفتني است، ساعت 5:46 صبح روز پنج شنبه 24 اسفندماه سال گذشته یک دستگاه خودروی هیوندا به شماره سیاسی 24681 وابسته به سفارتخانه عربستان در بلوار ارتش با یک دستگاه پراید برخورد و به دلیل سرعت زیاد خودروی سیاسی، راننده خودرو پراید دردم جان باخت.

همچنین در بررسی‌های اولیه 5 بطری مشروبات الکلی از این ماشین کشف شد و پس از انجام تست بر روی راننده این خودرو 2.87 درصد الکل در بدن این راننده وجود داشت.

راننده خودروی سیاسی کارمند سفارت عربستان بوده که درحال مستی رانندگی می‌کرد و طبق برخی مستندات وی از پارتی شبانه باز می‌گشت.

این درحالی است که فرد مذکور پیشتر درسال 90 به دلیل شرب خمر در بیمارستان عرفان و نیکان بستری شده بود ولی با این حال وزارت امور خارجه هیچ اقدامی در این رابطه انجام نداده است.

در ادامه مهدی دواتگری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که موضوع را به صورت جزئی پیگیری می‌کند در خبري اظهارداشت: این موضوع را در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح و گزارش آن را قرائت خواهیم کنیم.
نظرات بینندگان