arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۶ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۲

احتمال بارش تگرگ در پایتخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
از بعدازظهر جمعه و طی روز شنبه به سبب ورود سامانه جدید بارشی به کشور، بارش باران، وزش باد و رگبارهای موقتی کوتاه مدت تگرگ در استان‌های تهران، سمنان و ارتفاعات البرز منتهی به استان‌های مازندران و گلستان از شدت بیشتری برخوردار می‌شود.

به گزارش انتخاب به نقل ازفارس، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به کشور، گفت: بر همین اساس بارش‌ها از امروز در سطح کشور آغاز می‌شود و احتمال بارش تگرگ در ارتفاعات کلانشهر تهران دور از انتظار نیست.

عبدالرضا امیدوار شهری اظهار داشت: از بعدازظهر جمعه و طی روز شنبه به سبب ورود سامانه جدید بارشی به کشور، بارش باران، وزش باد و رگبارهای موقتی کوتاه مدت تگرگ در استان‌های تهران، سمنان و ارتفاعات البرز منتهی به استان‌های مازندران و گلستان از شدت بیشتری برخوردار می‌شود.
 
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود که طی این روزها در استان‌های مذکور شاهد آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها باشیم.
 
وی بیان داشت: بر اساس ورود سامانه جدید بارشی که امروز از نیمه غربی وارد کشور شده است، تهران فردا بارانی خواهد و احتمال بارش تگرگ در مناطق مرتفع و بخش‌های شمالی این استان دور از انتظار نیست.
 
به گفته امیدوار شهری، پیش‌بینی می‌شود بارش در بخش‌های جنوبی و شرقی استان تهران از شدت بیشتری برخوردار شود.
 
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی یادآور شد: این موج جدید سرما که امروز از نیمه غربی وارد کشور شده است، صبح روز دوشنبه از جنوب شرق و شرق کشور خارج می‌شود.
 
وی ادامه داد:‌ به سبب ورود این سامانه بارشی، پیش‌بینی می‌شود از بعدازظهر امروز و طی روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه، بارش شدید باران و وزش باد شدید، رگبارهای موقتی کوتاه مدت تگرگ و همچنین کاهش 8 درجه‌ای دما در برخی از استان‌ها آغاز شود.این مقام مسئول بیان داشت:‌ پدیده‌های مزبور موجب آب‌گرفتگی معابر عمومی، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، سیلاب و خسارت به تأسیسات در برخی از استان‌ها به خصوص استان‌های واقع در شمال غرب کشور می‌شود.
 
وی با اعلام اینکه از بعدازظهر امروز این سامانه در استان‌های کردستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد فعال می‌شود،گفت: در روز جمعه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، فارس و غرب کرمان شاهد ورود این موج سرما خواهیم بود.
 
امیدوار شهری بیان داشت: در روز شنبه استان‌های بوشهر، فارس، اصفهان،‌ چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان، کرمان، یزد و غرب خراسان و در روز یک‌شنبه در استان‌های هرمزگان، کرمان، یزد و خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان این سامانه فعال می‌شود.
 
این مقام مسئول با اشاره به مواج و طوفانی بودن خلیج فارس به سبب وزش باد شدید، اظهار داشت: طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه در مناطق مستعد برف‌گیر و سرد سیر رشته‌کوه البرز ریزش بهمن دور از انتظار نیست.
 
مدیرکل هشدار سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد:‌ در این مدت در برخی نقاط استان‌های ایلام و خوزستان گرد و خاک سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا می‌شود.
نظرات بینندگان