arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۱ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۲

"قرار به الحاق باشد، کشورآذربایجان به ایران خواهد پیوست"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دامن‌زدن به مباحث تجزیه‌طلبانه به ضرر باکو تمام می‌شود، گفت: قرار به الحاق باشد، کشورآذربایجان به ایران خواهد پیوست.
 
علاءالدین بروجردی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به برگزاری نشست ضد ایرانی در باکو گفت: متاسفانه مدتی است به دلیل نفوذ آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها شاهد زمزمه‌هایی ازآذربایجان، کشور اسلامی همسایه هستیم.
 
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعا اینگونه اظهارات به ضرر کشور آذربایجان است افزود: اگر قرار بر صورت گرفتن تحولی باشد باید آنچه از ایران جدا شده به جای خود برگردد و آذربایجان نیز باید به ایران، سرزمین مادری خود بپیوندد و قطعا خلاف آن اتفاق نخواهد افتاد.
 
وی با تاکید بر اینکه اجازه برگزاری اینگونه نشست ها به گروه های تندرو به نفع دولتمردان آذربایجان نیست افزود: قطعا هموطنان آذربایجانی با توجه به دیدگاه اسلامی خود علاقمند به زندگی در یک نظام اسلامی بوده و نسبت به این اقدامات علاقه ای نشان نخواهند داد.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران به تمامیت ارضی و استقلال آذربایجان احترام گذاشته و علاقمند به برقراری ارتباطی خوب با این کشور هستیم تصریح کرد: به آذربایجان توصیه می کنیم که اجازه شکسته شدن حریم‌ها را ندهد زیرا آنچه بعد از اینگونه اظهارات تجزیه طلبانه رخ دهد به نفع آنها نخواهد بود.
 
بنابر این گزارش گروهک قومگرا و تجزیه طلب جبهه آزادی ملی آذربایجان جنوبی و شاخه انشعابی گروهک داک، با برگزاری نشستی در باکو ضمن طرح ادعاهای تجزیه طلبانه علیه ایران، نشریاتی توهین آمیز را توزیع کردند.
نظرات بینندگان