arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۵ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۲

به صف ایستادن مجازی به لطف تلفن همراه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در زندگی روزمره همه با صف های طولانی در بانک ها، دفاتر پست، ایستگاه های قطار و غیره مواجه اند. ولی فن آوری جدید راه حلی ارائه می کند: تلفن همراه شما می تواند به جای شما در صف بایستد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ به لطف یک برنامه طراحی شده توسط شرکت بریتانیایی «لو – کیو»، شما می توانید جای خود را در یک صف با فرستادن یک پیامک، رزرو کنید. سپس پاسخی با جزییات درمورد رزرو شدن جا، زمان رزرو و کد آن دریافت خواهید کرد.

در حال حاضر این اپلیکیشن فقط در یک شهر بازی در لانکاشایر انگلستان آزمایش شده است. یعنی بازدیدکنندگان به صورت مجازی در صف می ایستند تا نوبتشان برسد.

تام برنت، مهندس نرم افزار می گوید: «کاملا امکان پذیر است که یک پارک بازی بدون صف داشته باشیم. اگر همه به طور مجازی در صف می ایستند، دیگر نیازی به حضور فیزیکی نیست.»

بنابه گفته توسعه دهندگان این نرم افزار، عرصه اپلیکیشن ها به طور باورنکردنی گسترده است.

تام برنت، مهندس نرم افزار می گوید: «وقتی ظهر به بانک می روید، صف هست. در اداره پست و در فرودگاه ها هم. در مطب پزشک هم باید منتظر ماند. اکنون این امکان وجود دارد تا زندگی خود را آنچنان سازمان دهیم تا بتوانیم همه کارهایی که می خواهیم بدون ایستادن در صف و از اتاق نشیمن خود انجام دهیم.»

نظرات بینندگان